Hvis man kører hos flere affiliate programmer, og de nu gemmer cookies i x antal dage, hvad sker der så hvis en kunne kommer ind på min side fra den ene den ene dag, og så måske en anden næste dag?
Der betales vel ikke provision til begge på samme ordre?
De forskellige affiliate programmer snakker ikke sammen, så det vil du opleve i det tilfælde. Du skal sørge for at slette den provision, som er genereret via den ældste cookie f.eks.
De forskellige affiliate programmer snakker ikke sammen, så det vil du opleve i det tilfælde. Du skal sørge for at slette den provision, som er genereret via den ældste cookie f.eks.
Det er ikke helt rigtigt :). Man benytter LOCAL TRACKING
Se fx fra Webgains installationsguide
"Local tracking is something we put in place when our merchants are
members of multiple affiliate networks to ensure that only one network's
code will be shown after a transaction, and therefore the merchant will
only have to pay commission for the sale once."
Jeg kender kun til Marjoe på Partner-ads, så det var jeg tog udgangspunkt i :-). Der kunne jeg forstå at det var manuelt arbejde at rydde op, hvis shoppen var koblet på flere netværk.
Ja kører på partner ads, men her lige tilmeldt mig spar30, og lurer lidt på trededoubler. Er dette et problem, at køre på flere programmer, hvis samme kun kommer ind fra flere programmer?
Jeg testede det for en del år tilbage som affiliate, hvor jeg klikkede på et affiliatelink fra 4 forskellige netværk og købte varen igennem det sidste, men modtog afregning fra alle 4 steder. Heriblandt også Webgains, men det er 3-4 år siden, så der kan være lavet en løsning på problemet.
Jeg testede det for en del år tilbage som affiliate, hvor jeg klikkede på et affiliatelink fra 4 forskellige netværk og købte varen igennem det sidste, men modtog afregning fra alle 4 steder. Heriblandt også Webgains, men det er 3-4 år siden, så der kan være lavet en løsning på problemet.
Vi har præcist det samme problem, og det er møj irriterende.
Hvordan/hvor kan man se hvilket program der er den sidste, har ikke fundet en funktion i Analytic ?
Vi har tilmed det problem at vi har besøg som bliver registreret i det ene parnetprogram (Partner-Ads) men som i Analytic registreres som en anden kampagne, nogen der har en løsning til hvad årsagen kan være?
Jeg har absolut ingen forstand på programmering men kan man installere en applikation der overskriver alle tidligere kampagne tracking-cookies når der kommer besøg fra en ny kampagne?