Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulig misbrug af messenger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 20:05
Så skal man hvis også være "teenage msn jeg har 700 kontakt personer, men kender kun 2 af dem" bruger for at falde for "
»Hej, en af dine venner har inviteret dig til at blive medlem hos
MeetYourMessenger.dk, hvor i kan se hinandens venner og finde nye
messenger kontakter. Klik på nedenstående link for at se deres
invitation.«"

Hvad skal man dog med en andens kontakt personer. Hej jeg hedder michael og jeg kunne godt tænke mig at adde dig til min kontakt liste, jeg har set din adresse hos min gode ven John"
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 21:10
Messenger har og er altid en sikkerhedsrisko - i mange aspekter(virus, tjojaner, data tyveri ect gider ikke remse alt op) og det er ikke en nyhed og derfor har mange virksomhder spærret for brugen af messenger. Kommunikationsmæssigt er den ikke heller sikker da kommunikationen ikke er kryptereret og kan aflyttes og ikke som i Skype's tilfælde hvor alt traffik er krypteret med 256 bits. Med dette vil jeg ikke favorisere skype for den klient har også nogle huller, men skype er mere sikker og mere egnet til virksomhedsbrug hvis man nuer tvunget skal bruge en chat klient.

//whatever
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 22:03
Som altid (hos comon og CW, som jo er præget af elendige journalister) er overskriften også en kende misvisende. Der er sådan set intet bevis for at emailadresserne bruges til videresalg til spammere - det er blot en teori der fremføres - og hvis man læser betingelserne for brug af fx meetyourmessenger står der klart og tydeligt at når man gør det de kalder "verificere" eller "bekræfte" (kan ikke huske ordlyden) sin Live-konto ved at angive sit Passport-password, sendes der en invitation til alle ens kontakter. MEN som vi alle ved læser man aldrig disse betingelser og derfor falder mange i.

Men at virksomheder direkte lukker for brug af WLM er fuldstændigt åndssvagt. Det er et genialt værktøj til kommunikation med både kunder og kollegaer + at man ikke føler sig afskåret helt fra omverdenen når man også har sine andre kontakter ved hånden når man er på arbejde. Og risikoen for at nogle skulle aflytte ens samtaler er vist mindre end chancen for at vinde i lotto.
Jeg ville ikke kunne undvære WLM, og jeg ville nægte at arbejde et sted der førte en så stenalderagtig politik. Det er velsagtens de samme firmaer der mener at åbne kontorlandskaber er vejen frem, og at man hellere skal gå hen og forstyrre en kollega i stedet for at sende en mail, eller - en IM :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 22:35
Ikke for at starte en stor diskussion...

"Men at virksomheder direkte lukker for brug af
WLM er fuldstændigt åndssvagt. Det er et genialt værktøj til
kommunikation med både kunder og kollegaer + at man ikke føler sig
afskåret helt fra omverdenen når man også har sine andre kontakter ved
hånden når man er på arbejde. Og risikoen for at nogle skulle aflytte
ens samtaler er vist mindre end chancen for at vinde i lotto.

Jeg
ville ikke kunne undvære WLM, og jeg ville nægte at arbejde et sted der
førte en så stenalderagtig politik. Det er velsagtens de samme firmaer
der mener at åbne kontorlandskaber er vejen frem, og at man hellere
skal gå hen og forstyrre en kollega i stedet for at sende en mail,
eller - en IM :)"

Jeg kan godt forstå din vinkel, men jeg kan også godt forstå de virksomheder som vælger at lukke hullet for messenger.

Bare tag for eksempel data tyveri -der findes alt for mange eksempler på medarbejdere der finder på at filetransfer el. direkte gennem chat funtionen osv fortrolig virksomhedsdata...
Problemet er lige så reelt som USB keys osv.

Men som sagt - nu skal vi ikke starte en meget laaang diskussion.....

//whatever

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 09:09
Der er stor forskel på at lukke for WLM generelt og kun at lukke for filetransfer. Sidstnævnte er der nogle der gør, og selvom det er irriterende, er det trods alt ikke værre end man kan sende filer via email i stedet.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 10:25
Selvfølgelig - i en kreativ verden findes der altid kreative måder, og hvor der er vilje er der vej.

Jeg har hørt om medarbejdere som har afmonteret harddisken i den tro, at nu var de rigtigt smarte og, at datatyveriet nu ikke ville blive opdaget, meeeeen sådan gik det ikke for dem og de blev selvfølgelig snuppet.
whatever.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)