Jeg er helt ny, og ønsker lidt hjælp til noget opstart. Jeg vil gerne købe en etableret netshop med børnetøj, og udvide den med endnu en netshop med dametøj, og derefter en butik/showroom. Men man skal jo starte en sted, derfor bliver det børnetøj som opstart.
Butikken jeg overvejer at købe, har ikke købt efterårsvarer ind overhovedet. Er det for sent at gøre ?
Hvad er bedst: Købe en butik med minimum af varelager og selv gøre alt eller købe en hvor der er købt ind for efterår/vinter 2011 ???
Man køber jo selvfølgelig en netshop for at tjene ekstra penge, men hvor mange penge kan/skal man regne med at kunne tjene til sig selv ? Synes der er stor forskel....
Der har været en del andre der har oprettet et indlæg hvor de søger råd med opstart af webshop med børnetøj.. Og det desværre entydigt råd som jeg ser går igen & igen er.. lad være...
Det er en rigtig rigtig presset branche med mange webshops, Leverandører der selv starter webshops som selvfølgelig har en fordel og krav om køb af kollektioner som du kan brænde inde med.
Det er ihvertfal mit råd og det er desværre ikke det som du ønskede at høre men jeg tror det er realiteten at det er svært at klare sig som ny i branchen, ekstraordinært i den branche.
Man skal jo aldrig sige aldrig, men har du prøvet at lave nogle undersøgelser iblandt det kundegrundlag som du forventer at ramme? Kommer du med noget som er set i forvejen?
De fleste eksperter advarer jo imod at starte op "i tøjbranchen". Så du skal både have en klar "plan" og være klar til det første stykke tid med tæsk.
Men hey! Hvis det er dét du brænder for, så tjek op på mulighederne, og stil dig selv følgende spørgsmål:
Hvor skiller din shop sig ud, fra de 200 andre?
Hvorfor købe hos dig, fremfor de 200 andre?
Skal det være nogle unikke varer, billigste priser (anbefales ikke), vil du smide 1000'vis af kroner i markedsføring, hurtigere levering, bedre service osv osv.
Det er meget vigtigt, at du virkelig skiller dig ud. Fordi starter man en webshop nu med børnetøj, og ligner alle de andre. Så kommer det til at gå som det gør med mange af de andre - nemlig dårligt.
Hejsa. Jeg synes jo selv jeg har en del at byde på og vil først have hjemmesiden op at køre igen. Efter nogle måneder vil jeg have lokaler og en fysisk butik... Har mange tanker! Butikken og webshop skal være mere personlig. Man skal kunne komme i butikken med sine børn, og shoppe i ro og mag. Der bliver legehjørne og meget mere. Vil satse på mødregrupper og tøseaftner.... Stort showroom som bliver lukket af til det, og resten butikken bliver åben for alm shopper.... Hjemmesiden skal være meget brugervenlig. Satser ikke som mange af de andre store, men der jo også 5-7 ansatte. Ville da gerne blive stor med tiden;-) Jeg satser og håber jeg har købt en shop inden for en uges tid:-) Vh plan
Man køber jo selvfølgelig en netshop for at tjene ekstra penge, men hvor mange penge kan/skal man regne med at kunne tjene til sig selv ? Synes der er stor forskel....
Undskyld, jeg er spørge-Jørgen.
Tak, Mvh PLAN
Spørge-Jørgen er jo netop det rigtige herinde, fordi der er så mange med forskellige erfaringer. Tjene ekstra penge...tja det er jo et ekstremt svært spørgsmål...tvivler faktisk på at du kan få det besvaret ordentligt. En ting er oftest sikkert, det tager tid før du kan begynde at tjene penge.
Det ville i mine øjne være smart af dig at have en plan for hvor meget tid der skal smides i det, hvor lang tid du vil give det før du er nået til en form for smertegrænse og selvfølgelig en smertegrænse for hvad det må koste dig.
Tak Martin:-) Ja jeg håber jo at kunne sige op efter sommerferien, og der er en plan og et max budget... Nu vil jeg bare gerne prøve drømmen af og tror det lykkes for mig;-) Mvh plan
Tak Martin:-) Ja jeg håber jo at kunne sige op efter sommerferien, og der er en plan og et max budget... Nu vil jeg bare gerne prøve drømmen af og tror det lykkes for mig;-) Mvh plan
Spændende, men vil det sige at du allerede efter mindre end et halvt år forventer at kunne droppe dit faste arbejde og leve af dit nye eventyr? Forventer du overskud efter sommerferien? Har du gennemgået plan og budget med et par folk med ekspertise eller lign :-)