Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annulering af mobil aftale

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har været lidt naiv og indgå en aftale med Telia.

Jeg blev ringet op af sælger mens jeg var på vej til et møde i Sverige, og han havde et "godt" tilbud, som jeg accepteret via en mail han sendte til mig. jeg har nu fortrudt at jeg fik sagt ja til aftale, som jeg følte mig lidt presset til.

Jeg har ringet til Telia, for at høre om muligheden for at annulere aftalen, men fik at vide at det kan ikke lade sig gøre fordi det er en erhvervsaftale, er dette korretk at man ikke har 14 dags fortrydelsesret når der er tale om erhvervs aftale, også når der er tale om "fjernsalg"

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 14:11

Er ikke jurist, men har den klare opfattelse at for erhvers aftaler gælder købeloven ikke. Det er en forbruger beskyttelse som ikke har indflydelse på aftaler mellem erhvervsdrivende.

Det vil sige du har ikke 14 dages fortrydelses ret når du indgår aftaler for din virksomhed. Hvis du stadig ønsker at ophæve aftalen skal du se på om der er en ugyldigheds grund i forhold til aftaleloven. Men det tror jeg vil være meget svært at komme igennem med.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:22

Jeg er enig i ovenstående.

Du har sågar accepteret per email og så fanger bordet desværre.

Du kan dog opsige aftalen allerede nu, men først med udløb af aftaleperioden eller den aftalte bindingsperiode.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45

Helt enig - det kan du ikke komme uden om..

Men se at få det opsagt med det samme, og husk at skrive datoen ned, så du husker hvornår det udløber :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:30

Og husk også, at det reelt er en 15 mdr. aftale du har indgået, da der er tre måneders opsigelse, der beregnes fra udløb af bindingsperioden.

Lækker lille måde at holde kunderne lidt længere på..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53

igang:

Og husk også, at det reelt er en 15 mdr. aftale du har indgået, da der er tre måneders opsigelse, der beregnes fra udløb af bindingsperioden.

Lækker lille måde at holde kunderne lidt længere på..

Fedt! Tror sgu også vi skal til at indfører det på vores webhoteller ;) Griner.

Det er ret gennem prøvet at det er en god forretning at behandle kunderne med urimelige vilkår :P hahaha

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:48

tak for svarene...

selv om de er særlig opmuntrene :-|

men ville lige være 100% sikker at det var sådanne at nogen mobil

selskaber arbejder.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)