Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I kløerne på SEO firma!

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Du er blevet lovet 20 gange så mange kunder, og iforhold til hvor mange du havde ved jeg ikke. Kunder er folk der køber ikke bare besøg. Så¨skal jeg spørge om det kedelige, kunne du have undgået og indgå handlen, jeg mener hvor du har vidst at det ville koste 2000kr om måneden, kontra hvormeget du havde i fortjenste på det tidspunkt da du indgik handlen.

Det er svært at udtale sig da jeg ikke kender sagen fra deres side, men det liger jo ikke en branche hvor det ville være svært og komme til at ligge nr 1.

Kan det tænkes at du har opført dig forkert i forhold til at vente og se på udviklingen. Du havde haft siden i 1 måned og derfter satte du SEO firma på, uden at kende behovet for Led Lommelygter. Nu kender jeg ikke profitten på dine lygter, men jeg tror ikke du havde undersøgt  markedet for hvad for aftaler der var til at få i hus. Jeg billigere på ingen måde den aftale du er røget ind i.

Jeg mener at det firma så har solgt aftalen til dig er ikke helt fine i kanten, og du har ladet dig forblænde at deres løfter.

Jeg håber du kommer ud af deres klør med skindet på næsen.

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 16:58

Hej alle sammen og tusind tak for jeres svar.

Det er rart at høre at det ikke kun er mig som føler at det her er urimeligt dyrt, og samtidigt et stykke dårligt SEO arbejde for pågældende firmas vedkomne.

Jeg har i morges forfattet en længere rapport om hvad jeg og i mener om SEO firmaets arbejdsmetoder. Den er bygget statistik fra Google adwords og Google analytics, som de selv har anbefalet mig at anvende (tørre facts).

De føler sig uforstået over for min kritik, og mener at de overholder Googles retnings linjer.
Det skal siges at jeg igennem stort hele forløbet har følt urimeligt behandlet af pågældende firma, pga. deres arbejdsmetoder og manglende info, samt den høje pris. Dette har jeg givet udtryk for en del gange under dette forløb, men jeg har simpelthen fået nok nu. 

I samarbejdsaftalen som er indgået over email (ingen underskrift fra min side af), står der intet om deres metoder, retningslinjer eller andet der vedrører deres såkaldte SEO. Der står sådan set kun at sålænge min shop ligger på side  1 på Google, så er aftalen gyldig (i 24 mdr.)

Alt det andet med link building, business building osv... står i et tidligere tilbud jeg fik tilsendt.
Der står også et eksempel med et firma som netop fik 20x doblet deres salg.

Med venlig hilsen
Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mikmira:
Og håber ikke du er endnu en fisk i nettet hos firmaet som er meget negativt omtalt på disse sider

Er det Mediadirekt vi snakker om her...?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:11

Hvad blev udfaldet så, Martin?

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 12:24

Hej Casper.

Udfaldet er ikke sket endnu.
Jeg søger nu en faglig kompetent person som skal gennemlæse den ene A4 side som samarbejdsaftalen er skrevet på, og vurdere hvordan jeg nemmest kommer ud af den her knibe.

Jeg sendte jo en masse spørgsmål, til SEO firmaet i går morges angående arbejdsmetoder og prisfassættelse af søgeord. De har svaret på min mail men ikke på spørgmålene. Så jeg forventer ydeligere kontakt fra dem af, men det er jo ikke sikkert det sker, da de stiller sig uforstående over for min kritik af deres "beviste" arbejdsmetoder.

Derudover har jeg læst Google generelle retnings linjer igennem for webmastere i går aftes, og der helt sikkert et problem vedr. kopieret indhold og søgemaskine manipulation.
Men det er ikke sikkert at lige det der er sket her, er direkte et brud på deres retningslinjer, men det nærmer sig. (jeg er ikke fagmand inden for love og regler).

Modsat unævnte SEO firma så har jeg rent faktisk en kontakt i Google, som jeg påtænker at sende alt det her til, det kunne være rart at se det her med Googles briller på.

Jeg er lige på kursus for tiden, så jeg følger med på debatten når jeg har mulighed for det : )

/Martin

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:34

Hej Martin,

Okay. Emil har tilbudt at læse den igennem, så det tilbud ville jeg gøre brug af, hvis jeg var dig. Ellers så kan du også sende den til mig på mail(@)casperblom . dk.

Det er jo alt afgørende om der står noget i kontrakten med at de skal overholde Googles retningslinjer. Fordi gør der ikke det - så er det jo lige meget, at de ikke overholder dem.

Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 21:55

Hej Casper.

Jeg får lavet regnskab hos et lokalt job og research firma, som både har revisorer, researchere og advokater til rådighed. Jeg har sendt aftalen plus min side af denne sag, samt et link til denne tråd til til dette firma, og bedt dem om at kigge på det.

Det er nu ikke fordi i ikke må kigge på aftalen for mig, men jeg foretrækker personer som jeg har mødt, og har tillid til på nuværende tidspunkt :)

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, står der intet andet i aftalen end at de vil sørge for at min shop kommer på side 1 på Google, med det valgte søgeord. Aftalen er bindene i 24 mdr. og der skal først betales månedligt når siden er på side 1. (Den korte form).

Jeg har bedt firmaet om at redegøre for deres arbejdsmetoder og retningslinjer.
De valgte at svare at de føler sig uforstående overfor min kritik.

Jeg skal nok følge op når jeg har nyt vedr. den samarbejdsaftale.

/MD - som ser lidt lysere på sagen end i forgårs.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:13

Nu har jeg ikke læst din kontrakt, så jeg ved intet om hvad de må/skal gøre og hvad du må/skal gøre på din hjemmeside.

Men hvis du kun betaler for  "LED Lommelygte" når den ligger på side 1. Så kan du jo prøve at gøre følgende modtræk. Dog vil du forsvinde fra side 1 men så heller ikke blive faktureret.

1) Fjerne  "LED Lommelygte" fra din meta title og brødteksten - på alle sider på din hjemmeside

2) Evt lave alle steder hvor der står " LED Lommelygte" om til " LED lygte"

3) Forsvinder du ikke ud af side 1, så lave SEO på nogle af dine konkurrenter, eller 10 blogs du opretter. Du kan jo evt lave en ny tråd og sprøge folk her på amino om de vil hjælpe dig med at linkbuilde 10 andre sider frem foran dig.

Held og lykke med projektet!

PS/ jeg kan forstå at dit SEO firma læser med her på Amino, så hold din plan hemlig. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:37

Peter Lauge:

Nu har jeg ikke læst din kontrakt, så jeg ved intet om hvad de må/skal gøre og hvad du må/skal gøre på din hjemmeside.

Men hvis du kun betaler for  "LED Lommelygte" når den ligger på side 1. Så kan du jo prøve at gøre følgende modtræk. Dog vil du forsvinde fra side 1 men så heller ikke blive faktureret.

1) Fjerne  "LED Lommelygte" fra din meta title og brødteksten - på alle sider på din hjemmeside

2) Evt lave alle steder hvor der står " LED Lommelygte" om til " LED lygte"

3) Forsvinder du ikke ud af side 1, så lave SEO på nogle af dine konkurrenter, eller 10 blogs du opretter. Du kan jo evt lave en ny tråd og sprøge folk her på amino om de vil hjælpe dig med at linkbuilde 10 andre sider frem foran dig.

Held og lykke med projektet!

PS/ jeg kan forstå at dit SEO firma læser med her på Amino, så hold din plan hemlig. 

Ingen af de ting du siger der vil hjælpe, problemet er at led lommelygte er et af de ord som han helst skal frem på (der er self også mange andre ord), og gør han nogen af de ting du siger, og hvis jeg selvfølgelig forstår det korrekt. Så vil aftalen med de 24 måneder bare komme på standby til den så er på side 1 igen, og der tæller tiden så igen.

Yderligere tror jeg også på at der vil stå noget i kontrakten om at man ikke må gøre det du skriver, altså med vilje gøre så man ikke kommer på side 1.

Den med bloggene er helt fin og en god metode, hvis min teori med de 24 måneder og standby ikke holder, men holder den vand, så vil det ikke hjælpe Martins situation.

Martin, selvom du ikke vil sende kontrakten til gennemlæsning, så vil jeg nu alligevel opfordre dig til at gøre det, enten til mig eller en af de andre som her i tråde har skrevet. Det er ikke sikkert der bliver fundet noget, da de jo nok har tænkt på forskellige ting. Samtidig kan du med fordel tage fat i de mails som du nok har skrevet og som de har skrevet til dig, for at se om de der nævner nogle ting.

Du skriver tidligere at SEO firmaet ikke overholder Googles regler når vi fx taler manipulation af søgeresultater, det er ikke helt nok til at du kan gøre noget ved det, for det er reelt set det alle SEO'er gør, nogen gør det bare på en bedre og ikke så iøjefaldende måde. men du kan være sikker på at ingen SEO'er overholder Googles regler, for så snart du begynder at linkbuilde er det i realiteten manipulation af søgeresultater.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 09:22

Koludabyg:

mikmira:
Og håber ikke du er endnu en fisk i nettet hos firmaet som er meget negativt omtalt på disse sider

Er det Mediadirekt vi snakker om her...?

Ja, Rene´! Dem tror jeg vi er helt færdige med ikk´?

BH

Lars

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)