Godaften Amino! Jeg har lidt tænkt på at starte en blog om min fritidsinteresse. Jeg har tænkt mig at køre lidt affiliate på den + noget adsense. Det jeg gerne vil vide er, hvor meget man kan forvente at tjene på sådan en blog? Har set der er RIGTIG mange herinde der har sådan en, så dette spørgsmål kan da ikke være såå svært at besvare ;-) Hvis i mangler mere info, så bare skriv. Mvh Frederik |
Uhh... Det er et stort spørgsmål du stiller der, for du kan tjene fra 0,00 kroner til 1000000 kroner. Det kommer ganske enkelt an på - jaaa.... tusind ting..
Har din blog mange besøgende?
Sørger du for at have annoncer som er relaterende til dit indhold på siden?
Hvordan er sproget og brugervenligheden på bloggen?
Hvilket mennesker besøger din blog?
Forstår du at bruge affiliate rigtigt?
osv. osv. osv..
Hvis du smider nok timer og krafter i projektet skal du nok komme til at tjene lidt lommepenge, hvis du smider endnu flere i og eventuelt går internationalt vil du "måske" engang kunne leve af det... hmm...
Det er virkeligt et stort spørgsmål, så det bedste råd fra mig af er at springe ud i det. Du KAN TJENE DET SOM DU VIL TJENE - men du bliver ikke millionær på en dag... Det tager tid, energi og krafter, men det skal nok lykkes hvis du tror på dit projekt..
Egen erfaring siger mig at en dansk blog, hvor du har styr på overnævnte punkter og bruger en 20-25 timer om måneden vil kunne indtjene en 2-3000 kroner efter en 1-3 år på banen... Men igen, du kan tjene det du vil tjene, bare kom igang med projektet og arbejd hårdt for at nå dine mål..
Held og lykke herfra. :)