Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opfindermesse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle gæve iværksætter og opfindere

Er det bare mig der synes det kunne være en kanon ide at lave en opfindermesse med folk herinde fra, hvor man kunne samles for at snakke om de problemstillinger der er ved at være iværksætter/opfinder. Måske var der nogen der ville lave lidt reklame for det de går og laver og andre kunne måske finde sig en samarbejdspartner. Det er bare et par ideer til en evt. messe, har du selv et par gode råd/ideer til en masse er du mere end velkommen til at skrive.

Jeg vil meget gerne stå for det praktiske, hvis der viser sig at være tilslutning nok.

Med venlig hilsen

Carsten ”opfinderforum”

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hej Carsten "opfindermesse"

Jeg synes, at det er en rigtig god idé, og det er min erfaring, at mange opfindere står overfor de samme udfordringer/problemer i relation til f.eks.:

• Hvor får man rådgivning, når man går fra idé til prototype?

• Hvem kan hjælpe med prototype?

• Patentering (hvem skal man bruge, hvad koster det)

• Hvor finder man en investor, hvis/når man løber tør for penge?

• Hvad er venturekapital - og er det mit behov.

• Hvilken advokat kan hjælpe (licensaftaler, samarbejds- og salgsaftaler, investeringsaftaler etc.)

• Hvilken revisor kan hjælpe?

• Hvordan taler man med sin bank?

• Hvem kan sælge éns idé

• Etc.

Jeg tror virkeligt, at en "opfindemesse" vil være interessant og relevant for mange - også i lidt mindre målestok,

Og jeg kunne godt være interesseret som sponsor og/eller indlægsholder el.lign. hvis det måtte ønskes.Du kan jo slå på tråden, så vi kan tale om det, hvis der er bare en rimelig tilslutning.

Fortsat god vind med messen-planerne.

Mvh

Karsten

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 20:55
Hej

Ja det ville være en rigtig god ide med en messe for opfindere, hvor man kan møde og høre danske opfindere og ja få en massse kontakter.

Jeg er i gang med at opsætte et opfinder/forum www.dinide.dk

Mangler gode forslag til kategorier og under kategorier. Mangler os en del admins så folk der er friske på ideen skriv endelig.

Lad Danmark komme endnu længere frem. Iværksætter ånden er der og nu skal alle opfinderne bare på banen.

mvh
Thor B. Nørregaard

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 21:45
genial ide noget du selv vil arrangere eller skal jeg give en hånd?
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 22:01

Der var lige en fejl i opsætningen af domainet, så dinide.dk virker kun pt. uden www. de næste 12 timer

http://dinide.dk

Tilmeldt 11. Nov 05
Skrevet kl. 22:20
Hej Jens

Jeg kender ikke omfanget af det hele endnu, men jeg er sikker på jeg godt kan bruge en del hjælp, så hvis du er frisk :) er du velkommen.

Hvad kan du ? og har evt forslag til messen. :)

hilsen

Carsten Elkjær

Tilmeldt 11. Nov 05
Skrevet kl. 22:39
 Hej Karsten

Godt set! - det er lige netop de problemstillinger du nævner, som adskillige opfindere/iværksættere bliver udsat for.

Jeg ved godt, at der er mange såkaldte ”eksperter” der påstår, at der er masser af hjælp at hente, rund omkring i landet.

De har sikkert ret på nogle områder men på andre områder er de totalt forkert på den.

Jeg vil ikke lyde mavesur eller noget, for det er jeg bestemt ikke, jeg er bare blevet klogere og har fået en del erfaringer, som jeg nu kan dele ud af.

Jeg mener bestemt, at en opfinder/iværksættermesse, kan være med til at belyse de problemer som opfindere/iværksættere render ind i, samt give mulighed for at man kan udveksle erfaringer og gode råd.  

Initiativet omkring en messe, udspringer af flere års frustration over manglende muligheder for den almindelige mands opfindelser. Naturligvis er alle ideer ikke lige gode, men ofte bliver man stoppet midt i en proces, før man egentlig ved om ens ’gode idé’ er holdbar eller ej, på grund af manglende fokus på opfinderområdet. – Med det mener jeg, at det kan være yderst besværligt at skulle spørge gud og hver mand, om hvor og hvordan man f.eks. søger økonomisk støtte til udvikling, hvilket gør at man sjældent kommer videre med sin idé.

Tilmeldt 11. Nov 05
Skrevet kl. 22:48
 UPDATE

Som ovenfor skrevet, til Karsten, så er alle former for sponsorater velkomne

Stillingen pt:

- Jeg har fundet et sted (lidt en hemmelighed lige nu)men det bliver i Sønderjylland

- Alle deltagere vil få en gratis bog.

Skulle der sidde én eller flere, der ved et eller andet, som vi andre kunne drage nytte af, så er i velkomne til at skrive til mig.

Karsten kom med flg. Punkter, så skriv, hvis der er et område du ved noget om og du vil dele med os andre J

• Hvor får man rådgivning, når man går fra idé til prototype?

• Hvem kan hjælpe med prototype?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hov, hov.

Så stoppede denne tråd da vist for pludseligt.

Jeg vil da gerne høre lidt mere om, hvordan dette opfinderforum kunne tænkes gennemført og afholdt? 

Og hvilken bog er der tale om?

Mvh

Karsten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)