Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion i Kina / taiwan / Japan HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 20
Fra  By Lomholt Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er en ung i værksætter der netop er ved at klargøre lanceringen af min første webshop.  Hjemmesiden er så småt på plads, alle prototyper samt en dansk leverandør af mine produkter er delvist på plads. Jeg har prototyperne af mine produkter. Med andre ord jeg er ved at have styr på det meste synes jeg selv.

Jeg er begyndt at lægge søvnløs over tanken om at jeg kunne få lavet mine produkter til halvpris i eksempelvis Kina, men jeg har haft svært ved at finde nogen der ved hvordan man får skabt sig en god kontaktperson,som kan hjælpe i Udlandet. Så mit spørgsmål til jer er sådan set om der er nogle af jer Aminoer der har erfaring med dette eller som måske kender nogle jeg kan kontakte... Jeg håber virkelig det kommer til at lykkedes for mig at få en kontaktperson, som kan hjælpe mig.

Både for mine nye kunders skyld da deres vare vil blive betydeligt billigere at købe for dem og for mig selv fordi jeg ville få potentielt flere kunder da jeg uden tabt ville kunne skænke priserne på mine produkter. 

Mvh Lars Lomholt. 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 23:40

Hej Lars,

Jeg kender ikke lige til dit pågældende produkt! Men der er nogle ting du er nødt til at holde dig for øje hvis du vil have produceret i østen! Det er nok mere realistisk at importere noget som ikke er dit eget "brand". Dette kan begrundes med følgende årsager:

- Der betales up front!

- For at kunne igangsætte en produktion skal der bestilles et meget stort antal enheder (10.000-30.000) Igen... Jeg ved ikke hvilket produkt det drejer sig om.

- Visse varer kræver en længere godkendelsesproces, hvis du skal have lov at sælge dem i Europa.

For dig virker det mere realistisk at importere en allerede produceret vare. På denne måde kan du nok spare 15-30% jævnfør de danske priser. Men pas på.... En 20 fods container koster 25-30.000. Ved ikke om du er oppe i den skala?

Min egen erfaring med det er, at det sjældent kan svare sig at producere og importere selv, før varen virkelig "knaldsælger". I min virksomhed har vi en meget klar strategi med vores varesortiment! "Der skal ikke arbejdes synderligt meget i at finde varen billigt, før den har bevist sit værd"

Vi sælger ca 10.000 enheder af vores primære vare om ugen. Men vi køber den stadig her i Danmark. Af flere årsager:

- Pengene betales mere eller mindre "up front" på fabrikkerne i Kina. Du kan ikke få produceret eksempelvis 400 par bukser i forskellige størrelser. Du bestiller 5.000-10.000 i størrelse 34 eller lign.

Min pointe er sådan set bare.. At med de fleste varer skal du bestille enorme mængder før det kan svare sig! Det kræver altså en stor pengepung, og helst et besøg på den pågældende fabrik!

Mit råd til dig ville i stedet være:

Læg en stor indsats i at finde varen billigst muligt her i Europa! Når du er blevet en stor spiller på markedet, se da om det kan svare sig at få produceret i Østen!

Johannes

Fra Vejen
Tilmeldt 1. May 11
Fra  By Lomholt Skrevet kl. 07:51

Mange tak for det gode indlæg det har givet mig nye idéer om hvor mine vare kan produceres, og vigtigheden i at jeg ikke bare hovedløst bestiller en 20 fod container med et produkt som ikke nødvendigvis er det helt rigtige..  

Sjovt som du skriver det. Det har nemlig også været min erfaring med de virksomheder jeg har haft kontaktet i Kina indtil videre.. Det altid kæmpe mænger, eksempelvis et 1-2 tons af en vare før de overhovedet vil iværksætte nogen som helst form for produktion. og det er måske lige at overdrive i begyndelsen.

Bestilling i Europa frem for Kina. Igår efter jeg havde lavet indlæget herinde der kom jeg til at tænke på hvilke fordele der kunne være ved at får dem produceret i Europa. Der ligger  vel også fordele i at, man som det første, som du siger, kan bestille sine vare i en bedere spectre og man kan få forskellige og mindre partier af sine vare.  nummer 2, må vel være alt det med told, det undgår man da tilnærmelsesvis når man bestiller inde for EU såvidt jeg har forstået.

Kender du så nogle konktaktpersoner her i Europa, eller måske kender en hjemmeside hvor Diverse firma'er har oprettet en sammenslutning således, man kun behøver at lede et ( eller i hvert fald færre) sted for at finde mange virksomheder inde for bestemte brancher.  ligesom på  http://resources.alibaba.com/  :)

Mvh  Lars Lomholt

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 14:13

Hej Lars,

Som du rigtigt pointerer er toldreglerne nogle andre. De kan sagtens være ret komplicerede hvis man ikke lige ved hvordan man skal gribe det an. Men ja.. Det er nemt at importere fra et EU-land. Så skal du udelukkende betale importmoms! ;-)

Min erfaring er at du ofte finder varen ligeså billigt i Danmark som i andre EU lande! Oftest findes der en "guru" på dit produkt i Danmark. Han sælger så til de grossister i Danmark der leverer den gældende vare til slutbrugeren. Det kræver selvfølgelig lidt research at finde frem til den pågældende!

Det tog os ca. 1,5 måned og lidt import fra Italien for at finde den pågældende mand i Brøndby. Han importerer så også for 30mio årligt af den vare vi sælger! Men ved ikke hvor "sjælden" din vare er!

God vind!

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:20

Hej Lars

Vi sourcer i Kina og Tyrkiet - hvilken type produkter taler vi om og hvilke kategorier ?

Måske man kunne hjælpe?

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:22

Hej Lars

Lad høre hvilke produkter det drejer sig om. Har erfaring med sourcing fra Indien, Kina, Tjekkiet. Skriv evt. på strauss@zorcio.com.

Hilsen Daniel

Fra Vejen
Tilmeldt 1. May 11
Fra  By Lomholt Skrevet kl. 21:21

Hej Bendtsen.

Det lyder super godt, altså Det er som udgangspunkt "VVS" dele som den skal bruges, men jeg har en stor drøm at disse VVS dele, så som mindre Aluminiums rør, fittings og kuglehaner og slange.  kunne blive lavet i plastisk, i hvert så vidt muligt. Fordi det ville både gøre produktet billigere, og dermed skabe et større grundlag for flere kunder og dermed flere penge. :)

Hvilke vare har i arbejdet med i udlandet? og kan du / i eventuelt lære mig mere om told, og de øvrige forbehold man skal tage sig når man bestiller vare ind til Danmark ude fra EU's told regler? 

og jeg gør lige opmærksom på det jo er et starts projekt så derfor har jeg ikke uanede ressourcer, lige nu, men jeg er sikker på hvis varerene først bliver produceret og kommer til Danmark. :)

Mvh Lars Lomholt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)