Opdagede her til morgen at 2 vigtige søgeord er gået ca 36 og 64 pladser tilbage på google. har ligget stabilt på plads 10 og 12,over night. Vi har ikke gjort noget på siden i en uges tid. Hvad er der gået galt ? Søgeordene er "algebehandling" og "algebehandling" af tag. Nogen der har et gæt ?
vh Jan |
Laver du konkurrent analyser på søgeordene, der kan være øget konkurrence ?
Hvor gammelt er dit site ? Nye sider skal lige finde deres plads.
Hvordan ser din backlink profil ud, har du gode backlinks ?
Bruger du google webmasterværktøjer, til at følge med i hvordan google ser sitet, her kan du ofte finde problemer og fejl, som skal rettes, ligesom du kan følge din linkudvikling, set med google øjne ?
Husk at ændringer på dit site, i forhold til google placering kan tage uger før det viser sig (søgemaskinerne skal først finde det og det er ikke sikkert de falder over ændringerne de første gange de crawler). Derfor kan det godt være en 2-3 uger gammel ændring, som først nu resulterer i dårligere placering
Jeg har selv oplevet noget bølgeskvulp med google over de sidste måneder og har virkeligt måttet lægge mig i selen med at forbedre min linkprofil, det er ved at hjælpe, men jeg er ikke helt tilbage endnu. Så hvis du ikke har lavet væsentlige ændringer i sitet, vil jeg foreslå øget linkbuilding, der er ingen tvivl om at det fået øget værdi. Men pas på at det er gode links, en lang række linkkataloger tæller ikke mere.
De bedste hilsener
Finn