Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Google adsence ikke for godt til at være sandt?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
"Jeg skal starte en hjemmeside op hvor der sælges personlige accessories til ham og hende, og skal foregå som et arbejde ved siden af mit studie."

....hænger slet ikke sammen ude fra min erfaring.

(Citater fra denne tråd)

"Men så er det sikkert også sværere for dig selv at blive synlig - en STÆRKT undervurderet faktor for dem der starter med at lege med AdSense".

Jeg vil ikke anbefale AdSense til en webshop, både fordi brugeren kan klikke sig videre, men også fordi jeg ikke mener det er særlig professionelt. (Paul)

Du kommer kort og godt til at kæmpe for hver eneste besøgende, der kommer ind på din hjemmeside.

At sende folk videre vil blive dyrt for dig i forhold til hvad det har kostet dig i tid og penge at få den besøgende ind på din side.

BARE fordi muligheden er der, betyder det ikke, at du får success. Der er hundredevis af ting, der skal være på plads hvis man vil have et godt overskud på sine projekter... og selv de mest lovende projekter dør igen fordi de ikke giver overskud.

Min tommelfingerregel siger:

Ud af 10 projekter dør 4-5 igen.

2 bliver til en stor sucess.

De sidste 3-4 giver et mindre overskud ved at tune tingene.

Disse projekter overlever kun fordi man allerede HAR investeret tid og penge i dem; man ville ikke have investeret i projekterne, hvis man vidste, hvordan det ville gå inden man startede.

Mvh, Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 12:19
Hej Christian

Hvorfor forstår du ikke at man kan have en hjemmeside ved siden af sit studie? Jeg har i 1½ solgt mange af mine accessories gennem Trendsales.dk, derudover har jeg taget en uddannelse på aaborg universitet på 2 år, erhversøkonomi. Men nu vil jeg gerne ud til et større publikum, og ikke bare de bette annoncer som Trendsales har.

Mit formål ved dette indæg er, at forstå hvorfor "Alle" roser googde adsence, da jeg kan se mange ulemper især med at ens kunder evt. forlader ens hjemmeside. Jeg har efter forskellige besvarelser på dette indlæg forstået, at det ikke er en god ide at bruge google adsense da det også besidder mange ulemper.

Jeg fornemmer du taler lidt ned til dette indlæg (ret mig hvis jeg har forstået forkert) men dertil må jeg sige, at det ikke er alle der denne erfaring med de forskellige muligheder internettet har. Derfor er der så nogen som mig, som har brug for netop dette forum til at forstå ulemper og fordele ved et instrument som google adsense og adwords.

Mvh RS

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:46

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:46
Hej RS

Du skriver:

"Jeg fornemmer du taler lidt ned til dette indlæg (ret mig hvis jeg har forstået forkert) men dertil må jeg sige, at det ikke er alle der denne erfaring med de forskellige muligheder internettet har. Derfor er der så nogen som mig, som har brug for netop dette forum til at forstå ulemper og fordele ved et instrument som google adsense og adwords."

Jeg er selvfølgelig ked af, at det ville kunne opfattes på denne måde. Det har ikke været min mening.

Tvært imod så tager du jo et emne op, som interesserer mange, incl. undertegnede.

Problemet i denne type kommunikation er jo både at være kort og præcis uden at blive misforstået.

Min pointe er, at jeg personligt er RIGTIG glad for Adsense.

Men jeg har også haft 10 år til at lære spillereglerne på Internettet og har været i gang med AdWords/AdSense lige siden de kom frem.

Men jeg ønsker også her at videregive rigtige og realistiske betragtninger for dem det IKKE har den samme baggrund som jeg. Jeg ønsker altså ikke at fortælle, at AdSense er løsningen for begyndere udi Internettets mysterier.

Og selv om du har en 2 årig uddannelse med erhvervsøkonomi, så hjælper det ikke meget, hvis du ikke har siddet med tingene "hands on" i timevis i de 2 år.

Når jeg skriver dette er det IKKE fordi jeg vil tage modet fra dig: Det er fordi jeg næsten hver dag løber ind i en masse energiske, håbefulde mennesker med masser af ideer, som de vil prøve af.

Og jeg oplever, hvordan de brænder fingrene i projekter (og mange, mange tusinde kroner) , fordi alle i deres omgangskreds siger: "Nejj, DET er en god ide". Og så gør de det. Starter deres internet projekt på basis af et alt for løst grundlag.

Så sent som i dag har jeg holdt møde med en fin fyr, som har mistet alt for mange penge på et Internetprojekt.

Desværre måtte jeg også sige nej til at gå ind i hans back-up projekt, da jeg vurderede det som for risikabelt.

Jeg ønsker ikke at tale ned, når gæve iværksættere er klar til at risikere noget for at vinde den helt store gevinst.
TVÆRT IMOD, så er der intet, der glæder mig mere, end når det går andre godt.

Men for at det skal gå dem godt, så er det nogle gange bedre at spare krudtet og pengene til den dag, det HELT rigtige projekt dukker op - og SÅ slå til
Mvh, Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 16:38
Hej Chrstian

Jeg forklarede bare min baggrund, idet jeg ønskede at sige, at jeg skal køre min webshop ved siden af mit studie. Jeg har i de seneste måneder læst et hav af optimering, her i blandt dine forslag. Så var mildt sagt lidt overrasket over du lige skrev såen et svar, idet jeg så det lidt fjendligt. Hehe

Jeg har sågar overvejet om jeg skulle betale de 800 kr. og få dig til at kigge på min hjemmeside. Har du tid til at forklare, hvor meget man får for de 800 kr. idet jeg ikke lige kan finde det på din hjemmeside hvad det præcis omfatter.

Jeg skal ikke bruge den hjemmeside til min levevej resten af mine dage -jeg skal mere bruge den til at tjene lidt ekstra ved siden af mit studie. Jeg beklager hvis dette ikke fremgik tydeligt nok.

Hvis du skulle rådgive mig til noget, hvad er dine primære forslag? - som altid er gode at starte med. Har nu læst et hav af artikler fra personer med din erfaring, samt udbydere af den ene og anden tjeneste - så det er lidt svært at finde rundt i.

På forhånd tak

Mvh RS

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:13
Hej RS.

Jeg tager ikke noget for at kikke. Hvis du ikke vil have adressen ud så er du velkommen til at skrive en  PM.

For mig er det ikke så meget et spørgsmål om, hvor MEGET, du kan tjene på din hjemmeside (fritid); men om det er realistisk med det projekt, du har valgt, at få overskud på projektet, når dine udgifter er betalt.

Hvis det ikke er realistist, så vil jeg ikke være den, der fakturerer dig mod bedre vidende.

Du vil aldrig kunne finde ud af, hvad den vare, jeg sælger, præcist er. Dette her er lige som at sælge elastik i metermål. Det HELE handler om tillid. Tillid til, at jeg ikke "hiver i elastikken", når jeg sælger.
Min erfaring er så også, at jeg hellere kvitter projekter, hvor jeg kan se, at det har svært ved at løbe rundt end at bruge tid til at forhandle om det, jeg anser for pebernøddder.
Mvh, Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 17:25
Hej igen

Det er fordi jeg er ved at få lavet en hjemmeside, fra goldenplanet.dk da jeg syntes der var mange gode moduler som jeg ønskede mig af have på hjemmesiden. Ligeledes prøver de at forstå hvorledes google søgemaskine prøver at arbejde - man kan selv indtaste nogle søgeord til at optimere søgningen. Når jeg får hjemmesiden op at kører, må du da meget gerne kigge på den. Jeg har ikke det store budget til at lave og optimere en hjemmeside, men gør brug af det netværk jeg har i min omgangskreds. Derfor vil jeg gerne optimere min mulighed for at tjene penge, på den billigste og mest effektive måde. Senere må jeg så bruge flere penge på søgeoptimering, hvis dette skulle være tilfældet. Jeg sender lige en privatbesked når hjemmesiden kommer op og kører, deadline er 1 April.

Mvh RS

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:51
Hej Christian,

Nu er der ingen grund til at tage modet fra folk, og fortælle dem man skal have 10 års erfaring med internet, og have været med fra da Adsense startede. Det er meget mystik omkring SEO, og der er dukket mange "eksperter" op på det sidste. Dem der ved noget, holder det tæt til kroppen, i frygt for at andre lære det samme. Sådan vil det ikke blive ved med at være. Mit råd til Adsense er at man bare kaster sig ud i det, som et hobbyprojekt. Lav en simpel side, smid Adsense på, og lær hvordan systemet virker. Når du kender til de forskellige features kan du smide Adsense på større projekter, der så måske kan give lidt afkast.

Omvendt set er Adsense ikke lig med guld på kontoen. Det kræver man arbejder og sætter sig ind i tingene, men kan man kun ved at prøve. ;-)

Så bare i krig...

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:51
Hej Paul

Jeg ønsker ikke at tage modet fra nogen. Ønsker bare at folk, der ikke har erfaring får en realistisk indgang. Dette er, lige som så mange andre ting på Internettet et område, hvor erfaring GØR en forskel.

Kun ved at prøve det selv bliver man god... så vi er helt enige.

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:09
Beklager, misforstod så dit tidligere indlæg...

Øvelse gør mester. :)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)