Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan får du succes med network marketing / MLM

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Gennem de sidste 10 år har mange spurgt mig, hvordan jeg og mit team lykkedes med networking, og flere fra Amino stiller mig dette spørgsmål. Nedenfor er mine vigtigste pointer om dette, håber at andre netværkere vil bidrage med deres bud på succeskriterier.

Folk mislykkes med networking/mlm fordi de dybest set ikke forstår hvad de skal foretage sig og det er 100% sponsors ansvar. Den rette sponsor arbejder seriøst, professionelt og målrettet og er et forbilllede fordi han enten har succes eller med al tydelighed demonstrerer at han vil få det.

Desuden handler succes i networking også om at vælge det rette selskab, med de rette produkter og den attraktive payplan, der fastholder de dygtige netværkere også på sigt. Det er individuelt hvad man tænder på, men motoren i al succesrig networking er begejstring. Det siges: salg er overførsel af begejstring og det gælder i særdeleshed i networking.

Det handler også om perspektiv: Tænk ikke hvad kan folk gøre for dig, men hvad du kan gøre for dem og vis dem chancen og produktfordelene og træn/støt folk til de får succes. Hvis du i ord og handling demonstrerer at du vil deres succes, så kommer payoff helt af sig selv. Instant karma kan vi næsten kalde det :-)

Alt for mange netværkere sponserer bare, uden at sørge for at folk kommer igang og får succes. Synlighed er kodeordet som sponsor, intet motiverer bedre end at se sit netværk og indtægtsgrundlag ekspandere. Dette er grunden til, at jeg personligt kun vil arbejde med binære u-tvungne matricer hvor man kan bygge teams og placere folk så der opstår højest mulige synergieffekt. En mand kan et sted i matricen være middelmådig, og et andet sted med de rette mennesker bliver en supernetværker.

Payplan og lønstruktur er ofte med til at definere omfanget af sponsor-support og dermed succesraten for netværkerne. For mig er det helt afgørende at der er en attraktiv matching-bonus, hvor sponsor oppebærer en bonus på X% af sine sponserede personers netværksindtægt, og meget gerne også af deres sponserede osv. Dette sikrer nemlig stor interesse i, at de får succes, og dermed den support de har brug for. Desuden mener jeg at en høj signup bonus er altafgørende for, at folk kan få blod på tanden og se og opleve at der virkelig er attraktive indtjeningsmuligheder. Dette muliggør også at professionelle netværkere kan tjene en normal månedsløn fra dag 1. Og så er der de passive indtægter, networkings adelsmærke - de skal naturligvis også være til stede. Unikke produkter med store fordele skaber loyale kunder/distributører og dermed sikre stadigt stigende passive indtægter.

Slutteligt kender jeg mange potentielt dygtige netværkere der kæmper en kamp, dybest set fordi det valgte selskab bare ikke er interessant nok, og produkterne ikke unikke nok og timingen elendig. Har man arbejdet seriøst i eet eller flere år uden at kunne skabe sig et fornuftigt indtægtsgrundlag, så skyldes det enten at man gør tingene forkert alternativt at selskab og produkter bare ikke er så attraktive som først antaget. Så må man enten shape up, eller finde et nyt selskab med mindre drivkraften ikke er økonomisk udbytte - nogen motiveres ren faktisk bare af af formidle produkter og koncepter som de føler stærkt for.

You can make money, or you can make excuses er eviggyldigt rigtigt, men ofte gør folk det også sværere for sig selv end det behøver at være.

Mange netværkere forstår overhovedet ikke, at de med den rette strategi kan reducere deres eget og alle andres arbejde typisk med 2/3, så de reelt kun behøver at levere 1/3 af netværk og arbejde nødvendigt for at få succes.

Networking er ikke raketvidenskab, alle kan få succes, men som med al anden business spiller flid, dygtighed og held ind. Det rette selskab, de rette produkter, den fede payplan og den gode sponsor med forståelse for at anvende strategier og dynamikkerne i networking vil give nye netværkere bedst mulige udgangspunkt for succesrig networking og overskud. Størrelsen på indtægter og overskud derefter afhænger af den enkelte, for uanset sponsors forpligtelser er man i sidste ende ansvarlig for sin egen succes, som i alle andre forhold her i livet.

Jeg har været selvstændig siden 1991 i traditionelle brancher med konventionelle forretningsmodeller, og topnetværker de sidste 10 år og jeg ved dette: Succes er uanset branche og forretningsmetode et spørgsmål om planlægning og timing.

Husk også : Do what you always do, and you'll get what you always get!

MVM

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 09:39

ONE MORE

Motivation er særdeles vigtig. Den kan man få på flere måder, men det vigtige er at det sker med jævne mellemrum. Hvis du fx får en ny teampartner giver det modtivation. Den er høj dag et og to, men langsomt forsvinder motivationen, hvis der ikke kommer ny næring.

En nystartet i et hvilket som helst firma har extrem høj motivation og det er i denne fase man som sponser skal være 100% på og hjælpe. Fordi det er også her fejl procenten er størst.

Her er nogen punkter som giver motivation og jo flere du får men jævne mellemrum jo bedre vil din forretning gå.

1. Ny samarbejdspartner

2. Salg af produkter.

3. Undervisning.

4. Læs en bog om fx. personlig udvikling.

5. Tag med til event.

6. Kunde tilbagemeldninger.

7. Samtale med sponser.

8. Man opnår nyt trin i bonusplanen.

9. Teampartner opnår nyt trin i bonusplanen.

10. Foredrag.

11. Nyt produkt i firmaet.

12. Bonus cheek ( de store giver lidt højere motivation.)

13. Du når dit mål.

14. Du holder selv foredrag/ tale om emnet.

15. En god video.

16. Personlig produkt oplevelse.

17. Rejser

18. En god debat på Almino Skype-Giggle

Der er nok at tage af så er det op til dig at give det næring, så du til stadighed køre på den høje klinge.

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 10:43

Enig - motivation/begejstring er et keypoint. Super liste :-)

MVM

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)