Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang patent

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Mens jeg var i bad,  fik jeg en strålende ide (opfindelse).

Efter mine erfaringer, er dette simple ide ikke opdaget i nu. Ihvertfald ikke på den her geniale måde. nogen har prøvet, på ideen, med uden succes. Pga dens upraktiske måde den anvendes på.

Og jeg ved den ville hjælpe mange menneskers hverdag, da dette produkt er et form for sikkerhed for folks hverdag.

Spørgesmålet er, hvordan man får patent på det?

Jeg ved man skal søge om patentet ved at patentansøge osv osv, og sådan en kan jeg ikke skrive, da det er for indvirklet, også koster det en masse penge...

Jeg ville høre om der er nogle kloge hoveder herinde der kan vejlede/hjælpe mig med at føre det her ud i livet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 13:42

Hej

Prøv en gang at læse lidt mere her.  www.opfind.nu

Det første du skal gøre er at få lavet en nyhedsundersøge der vil vise om din opfindelse er beskrevet før, er den det kan du ikke få patent på ideen.  Så ved jeg ved kan du få tilskud til en nyhedsundersøgelse.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 15. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:42

Hej,

Jeg sidder i et job som Patent Administrator så jeg ved noget om det.

Jeg kan dog ikke skrive din patent ansøgning. :-) Og hvis du heller ikke selv kan må du have en patent Agent til at hjælpe dig fra en af diverse patent bureau som findes.

OG JA det er omkostningsfuld at få et ekstern bureau til at hjælpe dig med at skrive ansøgning og sagsomkostninger der følger med at få et udstedt Patent er også meget dyre (for privat personer), så det er super vigtig, at du vurdere hvor stor at sansynligheden for at din geniale ide bliver kopieret, hvad kan din ide indbringe (penge) og hvis du vælger at få den patenteret (da du tænker den kan og vil blive kopieret af konkurrenter) vil den kunne indbringer så meget at du vil have råd til at retforfølge dem.

Men super fedt med en god ide. :-)

mvh. Stine

Tilmeldt 11. Jun 08
Skrevet kl. 13:15

Mange tak til jer begge.  www.opfind.nu virker som noget brugbart med hensyn til support osv.

Igår fandt jeg ud af at den tidligere opfundet design der har været lanceret ikke må produceres mere, da den ikke var optimal, den var usikker og for farligt. Så lig Pt er der ikke nogle produkt til formålet.

Så jeg tror og håber :)

Tilmeldt 15. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:19

Der går 18 måneder fra en patent ansøgning er indleveret til den bliver publiceret. jeg vil absolut ikke være den der sikker en kæp i hjulet på din gode ide, dog skal du vide der går halvandet år inden offentlighed kan se den.

held og lykke med det.

mvh

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:39

exxec:
Igår fandt jeg ud af at den tidligere opfundet design der har været lanceret ikke må produceres mere, da den ikke var optimal, den var usikker og for farligt. Så lig Pt er der ikke nogle produkt til formålet.

Hvorvidt der lige for øjeblikket er et produkt på markedet eller ej er ikke relevant. En patentansøgning bliver vurderet ud fra hvorvidt ideen tidligere har været "publiceret" på den ene eller den anden måde (det såkaldte "prior art" princip). Så hvis det kan påvises at din ide ikke er original fordi der tidligere har været et produkt der har brugt en stort set identisk ide, så får du det svært.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 19:03

Hej Exxx,

www.eneret.dk kan hjælpe dig med patent processen, men husk nu ikke :-) at fortælle om din opfindelse her.

Mogens Ludvigsen

LudvigsePatent

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 00:18

Hej alle.

Jeg har også gået og bokset med en ide som øger sikkerheden i hjemmet omkring el, og nu har jeg indsendt tegninger til opfind.nu og kastet en hånd ud efter deres hjælp. tusind tak for linket, jeg skal nok give feedback når jeg hører fra dem.

Tilmeldt 11. Jun 08
Skrevet kl. 13:12

Mogens. tak for linket

Nej fortæller det sku skam ikke. Ikke engang til mig selvSmile

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 12:20
Ok, kontakt os gerne via www.eneret.dk - vi tilbyder altid et gratis møde.

God weekend
Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)