Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange spørgsmål!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen!

Jeg er helt ny på amino, så jeg håber alle vil tage godt imod mig.

2 i min familie og jeg planlægger at starte en virksomhed i elektronik branchen hvor vi vil importere elektronik fra kina, samt tilbyde opsætning af dette i danmark. Problemstillingen er ingen af os har nogen form for erfaring med det at starte eller drive en virksomhed og det virker meget uoverskueligt med moms/import regler samt returnering af defekte vare (eksport)

Hvis nogen har en fornuftig løsning på at komme igang med ovenstående vil jeg meget gerne høre fra dig/jer.

Jeg har et par yderligere spørgsmål som jeg håber nogle af de erfarne herinde kan hjælpe mig med.

At registere sig som virksomhed: Vi har forsøgt at læse os frem på nettet til hvorledes man kommer igang, men det virker simpelthen uoverskueligt. Jeg har læst på dette link: http://www.eogs.dk/sw48759.asp

Rubrik 5: Hvad er lettest? Eftersom vi ønsker at være 3 om det, men at den blot skal stå registeret med en persons navn. Hvordan gør vi det så simpelt som muligt? Opretter man et enkeltmans firma og ansætter de 2 andre, eller er der en smartere måde at gøre dette på?

Rubrik 9: Vi planlægger at importere elektronik fra kina, og vi har ganske enkelt ikke forstået hvad vi skal vælge. Vi har tænkt os at importere vare når de er bestilt af kunder. Og afregne med skat derefter, men hvordan opgiver vi dette og hvordan bogføre man den slags?

Hvilke need to knows er der i blandt som man nemt overser?

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 03:45

told moms etc, kan du få svar på ved at ringe til skat, udover det har de nogen kurser, ligesom der også findes andre iværksætter kurser.

mht registreringen af firmaet kommer det lidt an på hvor mange penge i vil skyde i projektet, og om det kan betale sig at registrere det som et selvskab (aps eller as), ellers er det letteste at registrere det som et I/S, altså et enkeltmandsfirma bare med flere ejere.

Mht rubrik 9 skal i både import og eksport registreres, betalingsmåden der er den smarteste er den med at betale senere og så betale 2.5 promille mere i told.

Der er sikkert nogen der kan komme med et bedre svar, men håber det kan bruges

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:08

Hej Jonas!

Mange tak for dit svar, jeg var ikke klar over man kunne angive flere ejere.

Kan du fortælle mig hvordan man opgiver og evt. holder regnskab med skat hvad angår de 2,5 promille mv, og er der evt nogle eksempler eller ligende man kan finde og se hvorledes det forgår?

Måske er det lidt "dumme spørgsmål" jeg kommer med, men ingen af os har siddet med noget der ligner virksomheds administration/økonomi, så det er ganske enkelt der vi er på bar bund.

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 07:03

Det er lidt for kompliceret at forklare her, tag et kursus eller kontakt nogen bogholdere og outsource jeres bogføring hvis i ikke har forstand på det.

Hvad har i planer om at indskyde af kapital?

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg vil gerne komme med nogle kommentar som du kan diskuterer med dine familemedlemmer.

Jeg kender/har kendt nogle som importerer varer fra Kina.

De får en kontainer leveret, hvilket gør at forsendelsesomkostningerne pr. stk. er små.

Ulempen er at det tager noget tid at få den sejlet hertil.

Nu ved jeg ikke hvad det er i vil importerer, så jeg kommer med nogle eksempler.

Lad os f.eks. sige det er TV. I dag findes stort set kun fladskærme. Du skal betale fragt for en palle, og det uanset hvor mange du TV du har på denne, med mindre du køber meget få.

Jeg ved ikke hvordan i har det med køb af TV.

Jeg vil føle mig mest tryg ved at gå i f.eks. Fona, for jeg ved at hvis jeg fortryder eller det går i stykker, leverer jeg det ned i forretningen og så bliver det ordnet.

Jeg er også tryg ved de mærker jeg kender, Sony, JCV, Panasonic, Philips.

Aldi f.eks. giver 3 års garanti, og forretningen er (kun) forpligtet til at give 2 års reklamationsret.

Hvordan er den forretning du sælger fra og hvad hedder din vare.

Eksempel - skal jeg købe et Philips TV hos Fona, eller skal jeg købe et Bluestar TV hos www.tv-bixen.dk

Personligt har jeg det også sådan at når jeg har taget beslutningen om at købe noget, vil jeg gerne have det så hurtigt som muligt.

Webshops, både i Danmark og udlandet, kan levere i løbet af nogle dage. Jeg handler f.eks. meget med en shop i Tyskland, og det koster mig 8€ i fragt uanset hvad jeg køber.

Jeg ser nogle webshops som har en typisk leveringstid på 3 uger, jeg kan forestille mig det er en shop som samler sammen og så bestiller i Kina. Det vil sige at jeg kan forvente måske 5 ugers levering.

Det er ok, jeg har f.eks. købet en æske til et ur - altså et produkt som bliver smidt ud.

Jeg tror ikke jeg ville købe et TV, jeg vil tænke hvis leveringstiden er 3 - 5 uger, hvad vil så en eventuelt reperationstid være.

Jeg ved at nogle af de produkter vi solgte havde en fejlmargen som var rimelig stor.

Det er dyrt at håndterer returprodukter, og nogle samlede vi sammen gennem 6 måneder og sendte den så retur (dyr transport) andre produkter havde vi slet ikke garanti på.

Vi havde et produkt som vi havde 3 månders garanti på.

Det blev testet ved ankomsten og bortset fra noge få blev de fundet ok. Vi solgte den til 600 kr. og vi solge 800.

Efter godt et halvt år viste det sig at de gik i stykker, det var lige 480.000 bobs vi skulle returnere til kunderne.

Hvis du opretter et enkeltmandsfirma og vælger at lukke efter et år og efter halvandet år går de solgte i stykker, skal du stadig betale pengene tilbage eller reparere det.

Så hvis du skal importerer elektronik, ville jeg vælge at lave et aps eller as.

Et andet eksempel kunne være alarm systemer.

Her ville jeg vælge at sælge nogle forsikringsgodkendte alarmer, og tjene penge på at sælge pakkeløsninger. Jeg tror det vil være rimelig let.

Husk også at alle produkter skal være CE godkendte.

Nu til det gode.

I er 3 som har lyst til dette og er i instillet på at invenstere nogle penge og arbejde, så skal det nok lykkes af få en forretning ud af det.

Få en bogholder eller revisor med over inden i starter op.

Send mig evt. en PB og fortæl om prokukterne, så skal jeg nok give en tilbagemelding.

De beste hilsner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)