Hej Alle sammen!
Jeg er helt ny på amino, så jeg håber alle vil tage godt imod mig. 2 i min familie og jeg planlægger at starte en virksomhed i elektronik branchen hvor vi vil importere elektronik fra kina, samt tilbyde opsætning af dette i danmark. Problemstillingen er ingen af os har nogen form for erfaring med det at starte eller drive en virksomhed og det virker meget uoverskueligt med moms/import regler samt returnering af defekte vare (eksport) Hvis nogen har en fornuftig løsning på at komme igang med ovenstående vil jeg meget gerne høre fra dig/jer. Jeg har et par yderligere spørgsmål som jeg håber nogle af de erfarne herinde kan hjælpe mig med. At registere sig som virksomhed: Vi har forsøgt at læse os frem på nettet til hvorledes man kommer igang, men det virker simpelthen uoverskueligt. Jeg har læst på dette link: http://www.eogs.dk/sw48759.asp Rubrik 5: Hvad er lettest? Eftersom vi ønsker at være 3 om det, men at den blot skal stå registeret med en persons navn. Hvordan gør vi det så simpelt som muligt? Opretter man et enkeltmans firma og ansætter de 2 andre, eller er der en smartere måde at gøre dette på? Rubrik 9: Vi planlægger at importere elektronik fra kina, og vi har ganske enkelt ikke forstået hvad vi skal vælge. Vi har tænkt os at importere vare når de er bestilt af kunder. Og afregne med skat derefter, men hvordan opgiver vi dette og hvordan bogføre man den slags? Hvilke need to knows er der i blandt som man nemt overser? |
told moms etc, kan du få svar på ved at ringe til skat, udover det har de nogen kurser, ligesom der også findes andre iværksætter kurser.
mht registreringen af firmaet kommer det lidt an på hvor mange penge i vil skyde i projektet, og om det kan betale sig at registrere det som et selvskab (aps eller as), ellers er det letteste at registrere det som et I/S, altså et enkeltmandsfirma bare med flere ejere.
Mht rubrik 9 skal i både import og eksport registreres, betalingsmåden der er den smarteste er den med at betale senere og så betale 2.5 promille mere i told.
Der er sikkert nogen der kan komme med et bedre svar, men håber det kan bruges