Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aliexpress?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er "faldet over" Aliexpress og kan se at der der er en del produkter hvor sælger tilbyder "free shipping".

Jeg kunne godt overveje at indkøbe nogle mindre produkter som jeg er faldet over, men er der noget jeg skal være opmærksom på?

Jeg har prøvet mig lidt frem med tildberegneren på toldpriser.dk - kan man regne nogenlunde med det?

Hvis jeg nu f.eks, har et vareparti som koster 148,4$ (inkl. forsendelse som står som "free shipping".

Ifølge toldberegneren bliver min samlede udgift så ca. 1106.29 kr.

Kan jeg så regne med at dette kommer til at passe sådan nogenlunde?

Eller gemmer der sig nogle små overraskelser som jeg skal være opmærksom på?

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 22:40

Jeg har handlet et par gange via Aliexpress uden problemer. Men det er jo, som hvis du handler på Ebay, afhængigt af sælgeren i den anden ende.

Hvis du er momsregistreret, kommer det til at koste dig 748 kr. Bagatelgrænsen for told er EUR 150 (DKK 1150), så du skal ikke betale told. Post Danmark tager 160 kr. for indfortoldning. Det kan du spare ved at gøre det selv. Hvis du bruger DHL, TNT eller FedEx klarer de indfortoldningen gratis.

Husk, at du skal registrere dig som importør. Du skal beregne (men ikke betale) importmoms og anføre det i dit regnskab.

/Kjeld

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 13:23

Hvad hvis sælger afsender med UPS - sparer man så post Danmark gebyret?

Tilmeldt 17. Jun 09
Fra  Butikki Skrevet kl. 13:25

Ja. Men UPS tager et gebyr på 28 kr. for at sende papirerne til dig. Efter sigende kan du bede dem om at sende dem gratis via e-mail i stedet for (men jeg har ikke prøvet det).

/Kjeld

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 13:33

Det er jo så stadig billigere end Post Danmarks gebyr.

Tilmeldt 17. Jun 09
Fra  Butikki Skrevet kl. 13:36

Ja. Men for afsender er det ofte billigere at bruge EMS m.m. der ender hos Post Danmark.

/Kjeld

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 13:42

Skal der ikke betales moms???

firma-dyr:

Hvis du er momsregistreret, kommer det til at koste dig 748 kr. Bagatelgrænsen for told er EUR 150 (DKK 1150), så du skal ikke betale told. Post Danmark tager 160 kr. for indfortoldning. Det kan du spare ved at gøre det selv. Hvis du bruger DHL, TNT eller FedEx klarer de indfortoldningen gratis.

Husk, at du skal registrere dig som importør. Du skal beregne (men ikke betale) importmoms og anføre det i dit regnskab.

Tilmeldt 17. Jun 09
Fra  Butikki Skrevet kl. 13:44

Ikke, hvis du er momsregistreret. Men du skal så betale moms af dit salg.

/Kjeld

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 13:47

Jeg troede bare kun det var ved køb fra EU lande at der ikke skulle betales moms.

Men det skal der så heller ikke når det er fra f.eks. Kina?

Dvs. at toldberegneren ikke er så meget værd for andre end privatpersoner?

Tilmeldt 17. Jun 09
Fra  Butikki Skrevet kl. 14:06

Ved import skal du ikke betale moms, når du er momsregistreret. Men ved køb fra et EU-land skal du beregne erhvervelsesmoms. Ved køb fra et ikke-EU-land skal du beregne importmoms. Og så skal du som nævnt være registreret som importør.

/Kjeld

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)