okay, men er Virtuemart en e-shop funktion, ikke? altså det der med "cart" osv.?
Ja, det er rigtigt. Virtuemart udvider Joomla til at kunne fungere som en webshop.
Men dvs. at jeg enten skal finde en ny template, eller nedgradere til Joomla! 1.5?
Ja, det er også rigtigt.
Hvis du har et netværk af webdesignere eller andre som kan hjælpe med at opsætte en side mod betaling, kunne jeg have interesse.
Der er rigtigt mange mennesker her på Amino som vil falde over hinanden for at komme til at hjælpe dig med det, især hvis du betaler dem for det :-) Og det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er en af dem.
Men jeg synes at du skal træde et skridt tilbage og prøve at formulere hvad det er du gerne vil med din webshop. Du har nu valgt en template som er specielt designet til Virtuemart. Men Virtuemart er ikke nødvendigvis det rigtige valg til dig. Så jeg synes at du er startet det forkerte sted.
Prøv i stedet for at beskrive hvad det er du gerne vil opnå, med angivelse af følgende:
- Hvilken type produkter vil du sælge?
- Hvilken type kunder henvender du dig til?
- Hvordan forestiller du dig at designet skal se ud? Skal det være lige præcist sådan som denne template eller har du andre ønsker?
- Hvor mange produkter og produkt-variationer regner du med at have, både på kort og på længere sigt?
- Skal din webshop snakke med andre IT-systemer, såsom regnskabsprogram, lagerstyring, osv?
- Hvilke funktioner vil du have (nyhedsbrev, m.m.)?
- Hvilken form for betaling vil du tilbyde? (Dankort, Paypal, int. kreditkort, bankoverførsel)
- Er det vigtigt for dig at du selv "ejer" din webshop eller ville en "lejeløsning" være en mulighed? Forskellen er at i det sidstnævnte tilfælde skal du ikke selv være ansvarlig for opsætning og teknik. Ulempen er at du så bliver bundet til leverandøren af lejeløsningen og ikke bare uden videre kan flytte din webshop til et andet sted.
Når du har gjort det kan du enten starte en ny tråd eller lægge opgaven op som en opgave under Aminos jobbørs. Du er også velkommen til at kontakte mig direkte :-)