Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til setup af Joomla template

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

I følge den her link så er din template ikke blandt de templates der er blevet opgraderet til 1.6. Hvis man læser længere nede så tyder det på at det bliver den heller ikke lige foreløbig.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra 6500 Vojens
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:36

Det er rigtigt nok at jeg har en zip-fil der indeholder hhv. 2 andre zipfiler. Og som du siger, står der rigtigt nok; "Unzip-first". Problemet er bare, at når jeg vil uploade den zip-fil der hedder "Cloner_installer_Joomla_1.5.17 siger den at den ikke kan finde XML setup file.

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Skrevet kl. 08:42

"Cloner_installer" lyder ikke som en template installer. Det lyder som om det er en fuld installation af Joomla med din template præ-installeret. Hvad hedder den anden ZIP-fil?

Men det er i øvrigt lidt lige meget. Den template du har fået fat i er p.t. ikke understøttet under Joomla 1.6, så det får du ikke til at virke. Du skal enten nedgradere til Joomla 1.5 eller finde dig en anden template.

Fra 6500 Vojens
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 08:49

Altså når man først udpakker den først zip-fil, får man følgende to zip-filer;

1. IT_TheStore3_Source_V1.0.0-(unzip-first).zip

2. IT_TheStore3_V.1.0.0-(unzip-first).zip

Når man udpakker (2) får man en cloner_installer zip-fil, som er en hel installation af websiden, som ses i live demoen. Derudover ligger der en hel masse andre zip-filer (omkring 10), som angiveligt er dele af websiten. Altså hhv. slibar, menue osv. Der medfølger en guide, hvor dette står.

Vil du foreslå at en istedet installerer Joomla! 1.5?

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Skrevet kl. 08:56

Kan du ikke liste *præcist* hvad alle de andre filer hedder? Der må være en basal template installer et eller andet sted.

Hvad du gør er op til dig selv. Hvis du er helt vildt forelsket i netop denne template og ikke vil vente indtil Ice-folkene får porteret den til Joomla 1.6 så har du ikke noget andet valg end at nedgradere til joomla 1.5. Alternativt må du finde en anden template.

Skal du også bruge Virtuemart?

Fra 6500 Vojens
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 09:02

Fillerne i fil 2 hedder som følger:

1. IT_TheStore 3_Template_V1.0.0.zip

2. mod_IceSlideShow.zip

3. mod_IceCarousel.zip

4. mod_IceTwitter.zip

5. mod_IceMenu.zip

6. mod_PixSearch.zip

7. mod_IceVMcart.zip

8. com_virtuemart.zip

9. vmxsearch.plugin.zip

10. VMTheme_TheStore3-(extract-first).zip

11. Cloner_Installer_Joomla..zip

12. installation_guide.pdf

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Skrevet kl. 09:09

Først skal vi lige have afklaret om du agter at bruge Virtuemart? Den her template du har fået fat i er special-designet til en Virtuemart webshop, men kan selvsagt også bruges til en almindelig hjemmeside. Men hvis du agter at bruge Virtuemart er du også nødt til at nedgradere til Joomla 1.5 da Virtuemart ikke understøtter 1.6.

Bortset fra det så vil jeg gætte på at filen "IT_TheStore 3_Template_V1.0.0.zip" er den der indeholder selve templaten. Alle filerne der hedder noget med "mod_<etelleandet>.zip" er moduler som kan installeres og publiceres i forskellige positioner.

"vmxsearch.plugin.zip" er en søge-plugin til Virtuemart.

"VMTheme_TheStore3-(extract-first).zip" er et Virtuemart "theme" som er specielle styles og layout for webshop sider.

Fra 6500 Vojens
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 09:22

okay, men er Virtuemart en e-shop funktion, ikke? altså det der med "cart" osv.? Siden er ment som et salgssted for mine produkter, så jeg agter vel at bruge virtuemart. Men dvs. at jeg enten skal finde en ny template, eller nedgradere til Joomla! 1.5?

Hvis du har et netværk af webdesignere eller andre som kan hjælpe med at opsætte en side  mod betaling, kunne jeg have interesse.

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Skrevet kl. 09:41

sjøgge:
okay, men er Virtuemart en e-shop funktion, ikke? altså det der med "cart" osv.?

Ja, det er rigtigt. Virtuemart udvider Joomla til at kunne fungere som en webshop.

sjøgge:
Men dvs. at jeg enten skal finde en ny template, eller nedgradere til Joomla! 1.5?

Ja, det er også rigtigt.

sjøgge:
Hvis du har et netværk af webdesignere eller andre som kan hjælpe med at opsætte en side  mod betaling, kunne jeg have interesse.

Der er rigtigt mange mennesker her på Amino som vil falde over hinanden for at komme til at hjælpe dig med det, især hvis du betaler dem for det :-) Og det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er en af dem.

Men jeg synes at du skal træde et skridt tilbage og prøve at formulere hvad det er du gerne vil med din webshop. Du har nu valgt en template som er specielt designet til Virtuemart. Men Virtuemart er ikke nødvendigvis det rigtige valg til dig. Så jeg synes at du er startet det forkerte sted.

Prøv i stedet for at beskrive hvad det er du gerne vil opnå, med angivelse af følgende:

• Hvilken type produkter vil du sælge?
  • Hvilken type kunder henvender du dig til?
  • Hvordan forestiller du dig at designet skal se ud? Skal det være lige præcist sådan som denne template eller har du andre ønsker?
  • Hvor mange produkter og produkt-variationer regner du med at have, både på kort og på længere sigt?
  • Skal din webshop snakke med andre IT-systemer, såsom regnskabsprogram, lagerstyring, osv?
  • Hvilke funktioner vil du have (nyhedsbrev, m.m.)?
  • Hvilken form for betaling vil du tilbyde? (Dankort, Paypal, int. kreditkort, bankoverførsel)
  • Er det vigtigt for dig at du selv "ejer" din webshop eller ville en "lejeløsning" være en mulighed? Forskellen er at i det sidstnævnte tilfælde skal du ikke selv være ansvarlig for opsætning og teknik. Ulempen er at du så bliver bundet til leverandøren af lejeløsningen og ikke bare uden videre kan flytte din webshop til et andet sted.

Når du har gjort det kan du enten starte en ny tråd eller lægge opgaven op som en opgave under Aminos jobbørs. Du er også velkommen til at kontakte mig direkte :-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)