Hej Amino'er Jeg har en template som jeg gerne vil have uploaded til mit webhottel. Når jeg oploader min zip-fil kommer følgende warning: JInstaller: :Install: Cannot find Joomla XML setup file Jeg har søgt på efter fejlkilden til problemet, og har fundet andre med samme problem. Men da jeg er relativ ny til php og hvad det indebærer, kan jeg ikke forstå hvad jeg gør forkert. Jeg linker lige til en livedemo af siden, så I måske kan hjælpe mig videre. Er åben for tips og tricks! |
Hjælp til setup af Joomla template
Jeg mener Xml filen fortæller joomla hvad templaten indeholder, og den skal være korrekt i forhold til billeder og filer i template Prøv og udpak den og upload den via ftp |
ja prøv det men det kunne ogsåvære du skulle finde oplysninger om xml i jooomla hviws det ikke virker |
hvilken version af joomla bruger du? |
V 1.6 men ved ikke lige om templaten er til en anden version? |
Du skal ikke under nogen omstændigheder begynde at uploade en template manuelt til din server hvis du ikke har mere styr over hvad du laver end tilfældet er. Hvis den template du har fået fat i ikke kan installeres på normal vis, så har den ikke noget at gøre på din server. Der må være noget andet galt. Prøv lige og se om den ZIP-fil du har fået evt. indeholder den rigtige installer-fil. Mange template leverandører leverer selve template installeren (som ofte er en ZIP-fil) + dokumentation i en samlet overordnet ZIP-fil. Man kan typisk se det ved at ZIP-filen hedder noget med "UNPACK_FIRST" eller tilsvarende. Så hvis ZIP-filen indeholder en anden ZIP-fil så prøv at installere sidstnævnte. |
Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk
Det er nok muligt at den template du har fundet kun er til J1.5. Jeg kunne ikke lige se at de skiltede med 1.6 support og det plejer template firmaer ellers nok at gøre meget ud af. |
Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk