Har du forsøgt dig med at spørge Udenrigsministeriet i det land du ønsker at få leveret/produceret fra.? Jeg ved ikke om de kan hjælpe, men de burde ihvertfald have en god idé om hvem der kan hjælpe ;)
Go' dag
Mvh.
Alexander M. Andersen
"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"
Det kommer an på hvad det drejer sig for nogle "varer" og hvad du ønsker at gøre med dem. Søger du bare varer generelt, eller ønsker du et agentur osv.? Du kan evt. bruge en sourcing expert som mig eller andre. Kina er vanskeligt og du gør klogt i at have en lokal sourcing agent, anbefalinger, connections, dansk ejede virksomheder i Kina el.l. Anyhow, jeg skal til Tjekkiet næste uge med nogle indiske kunder. Skriv evt. på strauss@zorcio.com.
Det er nogle bestemte produkter (eller en bestemt type i hvert fald) jeg har interesse i og er på udkig efter
Det er jo svært at hjælpe dig når du er så hemmelighedsfuld omkring hvad det er du søger!
Her får du dog nogle generelle råd:
internationale fagmesser:
Er et rigtigt godt sted at starte. Der findes stort set fagmesser indenfor alle tænkelige områder.
Handelskammer:
Det tjkekiske handelskammer I Danmark hjælper dig gerne med at finde en leverndør / producent i tjekiet. Du vil normalt kunne finde oplysninger om handelkammeret på embassadens hjemmeside.
Jeg har for bekendt haft held med at bruge linkedin til at fremfinde bestemt område med leverandører i italien, hvorefter google søgning med område + branche gav ønskede referencer.
Diskussionboard i pågældende land inden for branche kan være retningsviser.