Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den kære politik

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sigurd:
Det var nu mere ment som et opklarende spørgsmål. I øvrigt havde Tyskland 85% af sit militær sat ind imod Sovjetunionen. Anden Verdenskrig i Europa var primært en krig i mellem de to, så takken for 85% af vort demokratis beståen bør i så fald gå til Stalin ;-)

Nu kan dette blive til en lang historisk diskussion.

Jeg formoder, at du godt er klar over, at hvis det ikke havde været for invasionen i Normandiet, så var det netop Stalin, der havde ført diktaturet videre i hele Vest-Europa.

Kort sagt: Fryd dig over, at du har retten til at stemme (om det så er blankt). Ellers så se hvad der pt. foregår i mellemøsten.

Mvh.

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Spe:

Nikolaj Gilstrøm:

En Liberalistisk regering vil uden nogen tvivl være den bedste for økonomien.

 

Årrh, det er da gået relativt godt uden liberalisme, du må endog søge inspiration til titlen på din blog hos en gammel socialdemokrat.
Jeg tror jeg lader lidt tvivl være tilbage, frem for at kaste mig i armene på A/S Samuelsen.
Vh
Steen

Hvis du med relativt godt mener at Danmark har en kæmpe gæld, så ja. Udover det har vi uden liberalisme også formået at skabe et land der besværliggør erhvervsdrivelse i sådan en grad at vi skræmmer vores bedste iværksættere og ledere væk.

Jeg har naturligvis, ganske som Hr. Elmholdt siger, brugt Thorvald Staunings motto i et forsøg på humor.

Det ville også være forkert at udelukke ord eller sætninger, fordi en mand med en anden holdning end mig har brugt det for 70 år siden. :-)

-Nikolaj Gilstrøm

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Gilstrøm:
Liberal Alliance er uden sammenligning partiet med den tydeligste rod i Liberalismen hvorimod partier som Venstre efterhånden går efter størstedelen af vælgerne, for derimod at smide politikken på jorden.

Som sagt det bliver hverdag for Liberal Alliance, ligesom det er for Venstre. Vi vil på ingen måde se Liberalisme i Danmark, som vores folketing er sammensat i dag og i fremtiden, langt fra.

 

Nikolaj Gilstrøm:
Det er ikke helt rigtigt når du siger at Liberal Alliance blev startet af kendisser. Det er rigtigt af Naser Khader startede NY Alliance i sin tid. Tingene har naturligvis ændret sig siden.

Syntes ikke jeg nævnte at Liberal Alliance blev startet af kendisser. Men at smide kendisser ind på den politiske scene er ikke noget nyt, man har set det i mange år i stor stil i andre lande, men jeg bliver sku lidt glad og stolt på vælgernes vegne, når man ser at denne stil ikke virker (ikke sagt jeg ikke tror de får et kanont valg, men langt fra det resultat som det så ud til de ville få for få måneder siden)

 

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael-k:
Syntes ikke jeg nævnte at Liberal Alliance blev startet af kendisser.

Nej, det gjorde du faktisk ikke. Nikolaj strammede den måske lidt for meget her.

Men jeg synes ikke at der er nogen grund til at være specielt kritisk overfor "kendisser" i politik, sådan generelt. Det kommer da fuldstændigt an på hvem de er og hvilken baggrund de har. Det er klart at hvis man bare tager nogen ind, hvis eneste kvalifikation er at de er kendt for at være kendt, så ligner det en ussel kalkule.Og det har der nok været tilløb til, specielt i Ny Alliance dagene.

Men når LA f.eks. tager Thyra Frank ind, som er kendt for rent faktisk at have en stor viden og et stort engagement på et område hun så (forhåbentlig) skal arbejde med hvis hun bliver valgt ind, så kan jeg altså ikke se noget galt i det, tværtimod.

Hvorfor skulle jeg stemme på en person som er aldeles ukendt? Hvad står vedkommende for? Hvad kan vedkommende? Hvilke resultater har vedkommende opnået?

Hvis vedkommende derimod er kendt for at have opnået gode resultater "udenfor" Folketinget så er der måske et håb om at vedkommende også kan gøre det samme "inden for murene".

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Gilstrøm:
Hvis du med relativt godt mener at Danmark har en kæmpe gæld, så ja

USA har mere liberalisme og en større gæld.

Og gælden er ikke kæmpe, den er håndterbar endnu og forbliver det, hvis der ikke kommer flere borgerlige regeringer, hvis primære formål er at blive siddende som regering.

Vh



Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Spe:
Og gælden er ikke kæmpe, den er håndterbar endnu og forbliver det, hvis der ikke kommer flere borgerlige regeringer, hvis primære formål er at blive siddende som regering.

Nu har der i nyere historisk tid ikke været voldsomt mange eksempler på at ikke-borgerlige regeringer har været mærkbart bedre til at håndtere økonomien. Det er velkendt at Schlüter overtog et fallitbo efter Anker Jørgensen. Og selvom det gik nogenlunde fint i Nyrups første periode, så var økonomien ikke noget at råbe hurra for da Fog afløste ham.

"Taburet-klæberi" er nu heller ikke et fænomen der har været et særkende for borgerlige regeringer. Det har socialkammeraterne også altid været ekstremt gode til. Faktisk vil jeg mene at det at fortsætte i regering til alle tider vil være 1. prioritet for enhver regering, uanset partifarve.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt:
Men når LA f.eks. tager Thyra Frank ind, som er kendt for rent faktisk at have en stor viden og et stort engagement på et område hun så (forhåbentlig) skal arbejde med hvis hun bliver valgt ind, så kan jeg altså ikke se noget galt i det, tværtimod.

Nu er det ikke for at vi skal diskutere Thyra Frank, men hun er kendt for at drive et privat plejehjem, med et budget som er 3 gange så stort som de kommunale plejehjem og så må man ryge og drikke der....... Hvad der i virkeligheden gør hende unik, er det nok de færreste vælgere som ved, andet end man har set hende i tv i forbindelse med et plejehjem, hvor det ser ud til livskvaliteten er i top.

Joachim B Olsen er kendt for at støde kugler og fra Vild med Dans.

Ikke for at sige at de ikke kan blive gode politikere, men som jeg nævnte i forrige indlæg, så bliver jeg stolt på vælgernes vegne, når man ser at det ikke er helt nok.

Mikkel Elmholdt:
Hvorfor skulle jeg stemme på en person som er aldeles ukendt? Hvad står vedkommende for? Hvad kan vedkommende? Hvilke resultater har vedkommende opnået?

Nu er vores valg bygget op på den måde, at man ikke nødvendigvis behøves at give en person stemme, hvis man ikke kan finde en at stemme på, men syntes partiet er helt i ens egen ånd, så kan man jo nøjes med at stemme på partiet. Jeg håber ikke nogen stemmer fordi man har set personen i Vild med dans (ikke at jeg ikke tror det forekommer, Joachim skal nok blive stemt ind)

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael-k:
Ikke for at sige at de ikke kan blive gode politikere, men som jeg nævnte i forrige indlæg, så bliver jeg stolt på vælgernes vegne, når man ser at det ikke er helt nok.

Jeg skal ikke påstå at jeg forstår din "stolthed" (det er jo sikkert ikke noget du personligt har haft indflydelse på) men dig om det. Men hvad er så "nok" i din optik?

Michael-k:
Nu er vores valg bygget op på den måde, at man ikke nødvendigvis behøves at give en person stemme, hvis man ikke kan finde en at stemme på, men syntes partiet er helt i ens egen ånd, så kan man jo nøjes med at stemme på partiet.

Det er korrekt, men udgangspunktet som defineret i Grundloven er at stemmen går til en person og ikke til et parti (hvilket diverse partiers indpiskere hyppigt skal mindes om). Jeg kan ikke se at det nødvendigvis skulle være "bedre" bare at stemme på et parti og så overlade det til partitoppen at afgøre hvilken af deres "ikke-kendte" kandidater de vil prioritere. Det er da fint nok at kunne stemme på et parti hvis man ikke lige kender nogen på stemmesedlen (det har jeg da selv ofte gjort), men intentionerne i Grundloven er faktisk at vi skal stemme på personer vi har tillid til.

Michael-k:
Jeg håber ikke nogen stemmer fordi man har set personen i Vild med dans

Nej, det håber jeg faktisk heller ikke :-) Men man kunne jo forestille sig at nogle ville stemme på en elite-idrætsudøver, fordi vedkommende har vist sig i besiddelse af disciplin og evner til at arbejde for (og opnå) et vanskeligt mål. Det er jo ikke helt uvæsentlige egenskaber at have. Joachim er faktisk kendt for at have taget sin kuglestøder-karriere helt til en OL-deltagelse. Det tæller i min bog for lidt mere end hvad f.eks. Sidney Lee har opnået :-) (men hvis LA opstiller *ham* så emigrerer jeg fan'me)

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt:
Faktisk vil jeg mene at det at fortsætte i regering til alle tider vil være 1. prioritet for enhver regering, uanset partifarve

Jeg er desværre enig med på på det punkt, en dansk regering holder  8-9 år, så skal den skiftes ud. Uanset partifarve. De blir simpelthen trætte og magtfuldkomne. Og alene af den årsag skal vi have en ny. Men ikke med et A/S i spidsen.

Men det økonomiske dreamteam i nyere historie var Jelved, Lykketoft og Nyrop. Da resten af EU led, bankede vi gæld af og steg i levestandard.
Anders Fog, tjaa, vi fik afdragsfrie lån, der udviklede en boligbobble.
Men det var da fedt så længe det varede.
vh

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Spe:
Men ikke med et A/S i spidsen.

Den her er jeg bange for at jeg ikke lige fangede?

Spe:
Men det økonomiske dreamteam i nyere historie var Jelved, Lykketoft og Nyrop. Da resten af EU led, bankede vi gæld af og steg i levestandard.

Ah, det er vist en lettere forsimplet Danmarkshistorie du har gang i her. Da Fog tog over havde vi et stort underskud på betalingsbalancen. Det blev rettet op under Fog så vi for første gang i nyere tid havde overskud. Men det er altid svært at tildele "æren" for den slags, da der altid er en vis inerti i økonomien og de reelle effekter af indgreb ofte viser sig år senere.

 

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)