Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring af freelancer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg starter en virksomhed, som (udover min egen administrative rolle) er 100% baseret på freelancere. Freelancerne skal opholde sig på mine kunders bopæl, og en væsentlig del af kundetryghedenen er baseret på, at freelancerne er forsikret. Jeg har i den forbindelse 2 spørgsmål.

1) Kan jeg foretage en fuldstændig ansvarsfraskrivelse mht. enhver hændelse på kundens bopæl, hvis den pågældende freelancer har skrevet under på, at han/hun har tegnet forsikring. Og er jeg forpligtet til at kræve dokumentation i form af en forsikringspolice?

2) Hvor kan jeg anbefale freelancerne at skaffe disse forsikringer, hvis de ikke har noget i forvejen?

Venligst, kscavenius

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23

Jeg er usikker på ansvarsfraskrivelsen i #1. Men typisk indfører man i kontrakten, at det forudsættes at freelanceren har sådan en forsikring med en minimumsdækning på x mio. Så behøver du ikke kontrollere om det er rigtigt. Husk dog, at der er rigtig meget den ikke dækker, så hvor meget tryghed den reelt giver kunden kan diskuteres.

Angående forsikringssteder, så er der ikke ret mange der tilbyder sådan en rådgiverforsikring (måske derfor den er så dyr). Tryg er en af dem der tilbyder sådan en forsikring og den koster snildt 7.500,-/år. Tryg vil også kun forsikre, hvis man samtidig samler sine andre forsikringer hos Tryg.

Ronnie

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:36

For et års tid siden da jeg undersøgte noget lignende som du nævner fik jeg anbefalet Codan og fik et tilbud på en "Professionel Ansvarsforsikring" til omkring 3.500 - 4.500 med en forsikringssum på 10mio.

Er ikke sikker på du kan fraskrive dig ansvar på den måde du ønsker, eller sagt anderledes, jeg ville ikke satse på det, selvom jeg har set det praktiseret i byggebranchen hos beregnere....

Jeg ville vælge forsikring og det prefessionelle image ved at være forsikret.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)