Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan fratrækkes?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte et firma op, hvor jeg tømmer& rydder folks huse, samt ordner have og andre "handyman" opgaver..

Men hvad kan jeg trækker fra?

Kan jeg trække en plæneklipper/ motorsav/ kantskærer osv til havearbejde fra?

Hvad med trailer/ trillebør/ gps?

Der er jo mange små ting som arbejdshandsker/ poser og ting i den dur - må det trækkes fra?

Eller er det kun en procentdel af de samlede udgifter man kan trække fra? HAr lidt svært ved at greje det?

Mvh Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46

Sålænge det er arbejdsredskaber osv, er det jo investeringer for din virksomhed. Derfor kan du sagtens trække det fra.

Dog husk at der er en straksafskrivningsregel, ved investeringer over 12.300 kr. Den kan du læse mere om her på min blog

:-)

Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 20:53

Jeg har fundet med grænsen på 12.300 kr.... Men er det samlet - eller for hver enkelt ting?

Hvis jeg f.eks. køber en trailer til 10.000 - har jeg så kun 2.300 kr tilbage, eller er det beløb (12.300 kr) gældende for hver enkelt ting man skal bruge??

For med de ting jeg skal investere i, løber det samlet jo hurtigt op - og langt over 12.300 kr?

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 00:16

Hej

Det er for hvert aktiv grænsen gælder.

Hvis man er meget pligtopfyldende så skal man lægge aktivers anskaffelsessum sammen hvis et enkelt aktiv ikke kan fungere alene. Et eksempel herpå er en computer, keyboard, skærm og printer mv. (du skal altså idet tilfælde lægge beløbene sammen for at se om grænsen overskrides). Det betyder dog ikke efter min mening at din trailer skal aktiveres fordi en bil skal trække den som du evt. også køber :). I tilfældet med pc'en med tilhørende udstyr ville jeg heller ikke bekymre mig idet jeg synes det skal være af væsentlighed (noget andet hvis mange pc'er købes) men nogle er mere emsige end jeg og SKAT vil selvfølgelig have ret til at regulere hvis over grænsen og de er I dårligt humør på dagen.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)