Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatkøbt webhotel til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som så mange andre i min alder, er jeg ved at oprette et konsulentfirma der laver hjemmesider, søgemaskineoptimering og rådgiver om onlinemarkedsføring. Da jeg er under 18, er jeg igang med den længere proces at få Statsforvaltningen til at godkende mig og give mig lov til at blive erhvervsdrivende.

Mit "problem" er, at de første kunder melder sig, og for at kunne levere produktet til dem, skal jeg naturligvis have købt mig ind hos et webhotel. Da jeg på nuværende tidspunkt ikke har en virksomhed, kan jeg derfor kun købe det som privatperson, og mit spørgsmål i denne sammenhæng er så: Kan jeg "overdrage" ejerskabet af webhotel-kontrakten til min enkeltmandsvirksomhed, når den er oprettet? Er dette overhovedet nødvendigt, og hvordan forholder SKAT sig til dette?

Jeg er ikke så interesseret i at kunne trække momsen fra, da det er håndører, og derfor ikke afgørende, men jeg vil gerne vide om jeg overtræde nogle regler ved at gøre det på denne måde.

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:43

Du kan sagtens overdrage ejerskabet senere ja.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 17:46

Mange tak for det hurtige svar.

Er dette noget jeg skal gøre hos webhotellet, og skal dette bogføres?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

Det var så lidt :)

Når du køber et webhotel kan du ændre det senere ja, via brugerpanelet eller via. kundeservice. Er usikker med hensyn til bogføring :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00

Du må jo omsætte for 50.000 kr på en 12 mdr's periode, før du er registreret.. Så det er ikke et problem. Du kan som du selv siger ikke trække momsen fra før du er momsregistreret - og du kan blot overfører webhotellet til dit enkeltmandsvirksomhed, eller vælge blot at lade kunderne købe webhotellet direkte - så kan du bare købe, og videresælge dem senere..

Det er nok alligevel ikke de store penge du tjener på selve hosting/domænet i starten, og i bedste fald er dig CVR nr lige om hjørnet?

Generelt ved virksomhedsstart, har jeg skrevet nogle begynder råd, jeg tror du vil kunne få gavn af :)

God fornøjelse med din virksomhed :)

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 18:24
Ja, det kan sagtens overdrages. Vær dog opmærksom på at du - hvis vi skal være helt firkantetede - ikke må eje domænet så længe at du ikke er myndig. Mange hostingcentre kræver desuden at du er myndig, eller myndiggjort ift. din virksomhed for at kunne købe din hosting.

/ Emil
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)