Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Links fra engelske artikeldatabaser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt lille spørgsmål til aftenen her;

Hvor meget er et link fra en engelsk artikeldatabase 'værd'? F.eks. et sted som dette: Ezin.

Siden har PR6, man kan frit lægge artikler op - men hvis jeg f.eks. lægger en fin og unik engelsk artikel op, og linker et par steder til en side - vil de links så være stort set værdiløse, fordi at de kommer fra en engelsk side, eller vil de stadigt hjælpe på de danske søgeresultater?

Fortsat god aften! Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv haft stor fornøjelse af at bruge Ezin til forskellige projekter, dog primært engelsk til engelsk, hvor jeg havde nogle ting jeg gerne ville markedsføre. Der har flere gange været snak om hvordan ord på tværs af sprog kan bruges - altså ord der går igen fra på dansk og engelsk, iPhone er et godt eksempel på et ord, der eksempelvis kunne skrives på engelsk. Og når siden sidder med en høj værdi som jeg mener Ezin stadig har, da de formår at vægte kvalitet højt. ( Hvert fald da jeg brugte siden ) så får du bestemt noget ud af at skrive et indlæg derinde. 

Giv det et skud og så kan du jo se hvad du får ud af det :-) Som altid er linkbuilding en bred process og hvis du kan få et link ind, er det vel interessant at se om det giver noget målbart. Lad os da endelig høre hvad du beslutter dig for, og om du kan se efterfølgende at giver pote.

Og god aften til dig også :-) 

(Kan lige hurtigt nævne at flere af de store artikelsider på engelsk er ved at overføre links til nofollow så hav lige det i hovedet når du skriver et indlæg hvis det er i forsøg på linkbuilding)

Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar! 

Jeg har et par nøgleord, som både gør igennem på dansk og engelsk. Dem vil jeg prøve Ezin med i så fald. Worst case scenario er, at jeg har fundet endnu en vej der ikke virker. Stick out tongue

Det ville i så fald være for linkbuilding, så jeg har lige den sidste bemærkning in mente. Men igen tak - jeg prøver og ser hvad der sker.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Halfdan,

Links fra udenlandske artikelkataloger har længe haft ret lav værdi i sig selv og endnu mindre efter Panda opdateringen, men som med de fleste ting er der altid undtagelser.

Et link fra Ezinearticles tæller måske ikke så meget i sig selv, men skriver du en rigtig god artikel kan den (og bliver ofte) publiceret af andre Webmastere som bruger artiklen på deres website (det er faktisk meningen med Ezine). På den måde kan din artikel altså bygge links for dig passivt. En god overskrift er halvdelen af arbejdet, gerne lidt kontroversiel eller provokerende.

Som med så meget andet er det en afvejning du må tage på ROI, hvor lang tid skal du bruge på at skrive en artikel og hvad kunne du ellers have brugt den tid på. Prøv dig frem!

Før Panda opdateringen rankede flere af de engelsk sprogede artikeldatabaser godt i Google og det gjorde at mange faktisk brugte dem til at få direkte traffik til deres sider, hvor man så fx samlede den besøgendes mail op.

Der er flere andre kataloger der (var?) er værd at skrive til fx Articlesbase.com, som på trods af 'nofollow' i ankerteksten ofte bliver samlet op af andre webmastere.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)