|
Jeg har spekuleret lidt på hvordan man kunne få mulighed for at få sine artikler i avisen ?. Jeg snakker ikke om direkte reklame artikler om mit firma inmende, men fx. skrive noget om inværksætteri eller lignende ?. Skal artikler som det smides ind som debat indlæg eller hvad skal de ?. |
Artikler i avisen ?.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Det afhænger fuldstændigt af avisen og indholdet i avisen. Man kan for det meste altid sende læserbreve ind, hvis man fx tager en problemstilling op eller stiller spørgsmål ved noget. Men prøv da at kontakte den avis du har i tankerne, tror ikke du skal regne med noget hos de stører aviser, det kunne jo være de manglede en til at levere lidt indhold. Husk dog at det nok skal være noget alle kan forstå, og derfor skal alle tekniske ting jo væk. Men det kunne være du skulle prøve at søge ind på journalisthøjskolen? :-) |
// Jesper Skov
|
Hej Brian Hvis det handler om, at du har fået blod på tanden efter den fine opmærksomhed, som du for nyligt har opnået, er pressemeddelelser vejen frem. Når du har ét eller andet, som er nyt, interessant og relevant, kan du skrive det i en pressemeddelelse, som du sender til de aviser, som du håber på vil bringe din historie. Det er en rigtig god idé at skrive presseneddelelserne på en måde, så de kan tåle at blive gengivet direkte - det giver nemlig mindre arbejde til journalisten, og da især lokalblade ofte har mere fokus på annoncesalg end på journalistik, åbner det ofte mulighed for at få gengivet sine egne ord frem for en journalists fortolkning. Hvis du har skrevet nogle artikler, som du ønsker at afsætte til et bestemt blad, kan du sende dem til bladets redaktør og gøre det klart, at de kan få lov til bringe dem mod honorar. Du kan få en idé om honorarstørrelser på journalistforbundets hjemmeside. mvh Hans |
|
|
Koster skam intet at udsende en pressemeddelelse ud ;). Hvis du bare selv gør det !. Skal du have et pressebureau eller lignende til det, så koster det selvfølgelig :).. Om man får noget ud af det eller ej, er selvfølgelig svært at sige.. Kommer nok også lidt an på casen. Men tak for de gode råd til jer andre :).: Må vel blot holde mig til pressemeddelelser til jeg har en konkret artikel jeg godt kunne tænke mig at få ud :).. Overvejer lidt om jeg måske ikk kunne dække noget her fra min innovations-linie i Vejle.. der må da komme et par gode historier engang ;).. Ang. journalist-studiet som blev foreslået... Arrrhh.. Tror jeg nøjes med at arbejde med medierne til markedsføring ;) hehe. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Bliv gratis medlem