Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. markedsanalyse via pagerank

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Giver det mening at sammenligne Pagerank på de hjemmesidder som ligger i toppen af google på de søgeord som man gerne vil have, at ens egen hjemmeside bliver fundet på. Via pagerank niveauet kan man sammenligne konkurrenceintensiteten, så hvis pagerank'en på de øverst rangerede sider blot ligger mellem 0-2, må konkurrencen siges at være lav (?), men er den 6+ er konkurrencen hård (?).

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 12:24

Efter min mening er pagerank ikke noget specielt godt mål for størrelsen af konkurrencen. Eksempelvis har jeg i år startet en webshop omkring forskellige gadgets og iPhone covers. Her har vi allerede fået rimelig gode placeringer på Google, selvom vi har pagerank 0

Vh Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:22

Ja af hvad jeg har læset mig til er pagerank kun vejledende. Findes der iøvrigt et bedre program end pagerank?

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 14:42

Jeg ved ikke, om det er noget, som du kan bruge til noget. Men http://www.google.com/insights/search/# kan du se noget om antallet af søgninger på Google.

Hvis du kan kombinere en søgning med høj udvikling og lav konkurrence har du måske et marked.

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:37

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:09

Som de andre også nævner, så er det ingen nævne værdig sammenhæng mellem pagerank, og hvordan hjemmesiden rangere i søgemaskinerne.

Et relevant link fra rette side, er væsentligt mere værd end et ikke relevant link fra en side med høj PR.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)