Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide lidt mere om, hvordan 'professionel' linkbuilding foregår. Der er adskillige firmaer, også herinde på Amino, som tilbyder linkbuilding. 100-200 links om måneden til et par tusinde kroner eller lignende. Men hvordan foregår det helt konkret? Skaber man profillinks på forummer, opretter man blogs med små indlæg, forumsignaturer eller noget helt fjerde? En anden måde at spørge på; Er det værd at få det gjort andre steder? Er de 100-200 links man får om måneden tilpas gode til, at det kan betale sig for en gns. butik / håndværker side el. lignende? Eller er det en forretningshemmelighed, så jeg ikke skal forvente at få noget at vide om det? (Nej, jeg begynder ikke at tilbyde linkbuilding, og nej - jeg skal heller ikke have linkbuildet min blog. Jeg spørger af ren nysgerrighed |
Jeg tror ikke du kan forvente et svar som kan slåes op i en facitliste - det er meget forskelligt hvad der udbydes rundt omkring. Jeg har set løsninger hvor der blæses links ud med automatisk software og jeg har set de manuelle løsninger hvor der med omhu vælges links i forhold til indhold.
At få et "tilbud" på et bestemt antal links er næppe lykken - det kan indere alligevel gøre på en nat - men man skal have et tilbud på linkbuilding med kvalitet i - og hvor man kan måle effekten efterfølgende.