|
Hejsa! Jeg overvejer i øjeblikket at investere i nogle anparter i et anpartsselskab - hvilket er helt nyt for mig. Jeg har derfor brug for nogle gode råd. I henhold til den anpartshaveroverenskomst som er lavet, så udgør Selskabets kapital nominelt kr. 180.000. Selskabets forretning er kun lige ved at starte op og anpartshaveroverenskomsten er kun lige blevet lavet - der er altså tale om et helt nyt selskab. Anpartshaverne ønsker at sælge ud af deres anparter - de vil sælge 1% for kr. 5000 Det der undrer mig, og som får mig til at studse lidt over prisen er, at selskabets kapital udgør nominelt 180.000 kr. og de sælger 1% for kr. 5000 Er det ikke dyrt for en anpart i et projekt, som ikke er startet op endnu, og hvor der potentielt er mulighed for, at investeringen slår fejl? Er der noget skattemæsigt jeg skal være opmærksom på, såfremt jeg investerer i anparterne? Hvis jeg køber anparter, og virksomheden går godt, kan jeg så løbende få udbetalt en del af overskuddet?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig - søger bare mere generelle svar på mine spørgsmål - eventuelt henvisning til de relevante regler. På forhånd tak!
|
Investering i anparter - søger et par gode råd?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem