Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncepenge givet godt ud?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Arup
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminos,

jeg kender North kunstmagasinet. Det ser rigtig godt ud og er efter min mening professionelt lavet.
Så vidt jeg husker har de en oplag af 6000 st.
For den rækkehvide er 3-4000 kr. jo ikke så meget.

just my 2 cents,

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 10:03
Hej AFL

HVis du skal nå os normale mennesker, så tror jeg da nogle af de lokale aviser er meget fornuftige, det er nok bare en jungle at finde ud af hvilken osv. Køb af priginal kunst er alligevel en rimelig bekostelig sag, så tror det er noget folk går og overvejer, så er det godt his de lige falder over en spændende annonce i en lokal avis, mangle folk om de vil være ved det eller ej, læser disse lokaler medier.

Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:45
Ja, du har ret: det kan blive en beslutning, hvor du skal vælge mellem den store sommerferie eller maleriet. Et maleri kan koste mellem 2.000 og 30.000 kroner hos mig (for private kunder). Det er i hvert fald det, mine kunder ville udgive, efter de har fundet noget, de virkelig ikke kan undvære.

Jeg har altid kontaktet lokalavisen og har haft blandet erfaringer med udbyttet.

Nu sidder jeg jo i det Nordjyske, tæt på Thisted efter 14 år i København. Min opgave er nu at finde nye kunder i et for mig fuldstændig uopdyrket land. Det kan være en god ide at prøve touristbrochurer og lokalaviser at starte med.

Og så er der jo en del snakken om de her jyder, at de er skruet sammen på en anden måde end derover i hovedstaden... Lyder det bekendt?

Så hvis I har kommentarer til annoncepenge givet godt ud i speciel Jylland , så læser jeg gerne fra jer.

mvh ettenna

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:19
Jeg tænker følgende:

Du skal have fat i dem, der allerede er kunstinteresserede. Nu bor jeg selv i Nordjylland, og de få, jeg kender her i området, der bruger penge på kunst, er typisk ældre, veluddannede mennesker med gode jobs og voksne børn. Min fornemmelse er, at det er her, som det var i Kbh. for 20 år siden med hensyn til interessen for at købe kunst. Det er også et økonomisk spørgsmål - mængden af vellønnede jobs er simpelthen højere i København og det centrale Jylland, end i udkantsområder som vores. På de gallerier, jeg har set, ligger priserne typisk fra 500 til 6-7000
kr, så 30.000 er rigtig, rigtig dyrt i Nordjylland,
når du ikke er et navn.

Med andre ord: Du har en potentiel lokal kundegruppe som er både mindre og mindre tilbøjelig til at bruge penge på kunst, end i Kbh. Så avisannoncering i lokalaviser tror jeg ikke vil kunne tjene sig selv hjem, dog muligvis undtaget hvis du inviterer til fernisering og får lavet en artikel om det samtidig.

Hvis du vil have fat i turisterne kan du gå efter gallerier i de gode områder, som mht. kunstinteresserede er Skagen og i et vist omfang Lønstrup. Der ligger også et meget velbesøgt galleri, "Munken", i nærheden af Saltum.

Kristian

Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:26
Hej Kristian, mange tak for at du tænker højt!

Jeg ved godt at huspriser i København er styrtende højt at samligne med i Nordjylland. Så det må hænge sammen med folks almindelige indkomster og bolignøden i hovedstaden selvfølgelig.

Det er en spændende hjemmeside galleriet ved Saltum har, den du skriver om. Der ville jeg gerne komme hen som kunstinteresseret gæst. Nu har jeg allerede indgået en aftale på forsøgsbasis med galleriet i Saltum. Kender du den? Eller har du hørt om den?

mvh Annette

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)