Hej Magentoshop-ejere. Mine erfaringer med forskellige hosting-løsninger til Magento har mildest talt været tvivlsomme, og jeg er nysgerrig efter om I har anbefalinger i den retning? Kravene er sikkert de samme som alle andre har: - God REEL support, der tager fat om evt. problemer og hjælper med at løse dem i en fart. - Gode svartider på serveren. - Jævnlig backup. Og ikke noget med backup på samme server, som er oplevet tidligere. Udelukker punktet om gode svartider udenlandske hosts? /Anders |
Sangiovese:- Jævnlig backup. Og ikke noget med backup på samme server, som er oplevet tidligere.
Udfordringen med OpenSource er at alle kan kalde sig verdensmestre. - Det koster ingenting. Men har en ekstrem stor omkostning på bundlinien for "Verdensmestrenes" kunder.
Jeg kan forklare dig, og alle andre interesserede, hvordan vi bygger vores magento performance cluster.
Hvert Magento Cluster består af 10 dedikerede servere:
2 Caching servere.
2 Backup Servere.
6 Kunde servere / Plesk Servere.
Hver kunde server er delt ind i Tiers.
Tier 1: Max 20 magento webshop på samme server.
Tier 2: Max 10 Magento webshop på samme server.
Tier 3: Max 5 Magento webshop på samme server.
Hver kunde server har følgende specifikationer:
- 2x Xeon E5520 QuadCore CPU, Nehalem
- 24 GB DDR3 Dimm Memory
- 2x 1000GB SATA II 7.200 RPM, RAID1
- 2x 120GB OCZ Vertex 2 SSD, RAID1
- 15 TB Monthly Traffic
- 1GB VLAN Connected Backup net
En af mine venner fra Magento verdenen, Ashley Schroder, sendte dette tweet efter at havde benchmarked vores setup forskellige steder fra i verden: