Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop - alt det praktiske

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

God formiddag derude.

Jeg har gået i længere tid og tænkt over at få startet noget op. Jeg har så småt indstillet mig til at tage springet, og vil bruge påskeferien her til at få planlagt det sidste. Nu til sagen:

Jeg er 14 år og har aldrig prøvet dette før. Derfor kunne jeg godt tænke mig at få et overblik over:

Udgifterne. Jeg er med på at webshoppen koster og evt. Adwords koster. Men hvad er der mere? Jeg har tænkt mig at køre shoppen med dropshipping

Nybegynderfejl. Er der nogle fejl som mange nye iværksættere laver? Noget man skal tænke på eller være ekstra opmærksom på?

Skal jeg registrere mig nogle steder, for at kunne åbne en sådan webshop?

Til slut, kunne jeg godt tænke mig at se nogle af de regler der er i forbindelse med webshop. Fx returret og andet.

Egentlig vil jeg bare gerne have et fuldt overblik, så jeg kan få startet. :)

MVH og på forhånd tak

Frederik Knudsen

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 14:16

Hej Frederik, 

Hvilken branche skal din webshop være I?

Mvh Lasse:)

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 15:21

Lasse Kalkar:

Hej Frederik, 

Hvilken branche skal din webshop være I?

Mvh Lasse:)

Hej Lasse.

Det har jeg endnu ikke fået overvejet fuldt ud. Skal have lavet lidt markedsanalyse og så fundet nogle gode shipping hjemmesider først :)

Mvh Frederik

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 17:40

Bump!

Der må da være nogle derude der kan svare på bare et af mine spørgsmål sådan en lørdag eftermiddag? :)

Mvh
Frederik 

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 15:47

Hej Frederik.

Du må ikke have virksomhed før du er fyldt 18, dvs. at du skal finde en som er over 18 og som vil være ansvarlig over for dine interessegrupper.

Interessegrupper=kunder, leverandør, bank osv.

Der er som sådan ingen forskel på en fysisk butik og en netbutik, med en stor undtagelse.

Den fysiske butik har ingen returret, netbutikken har 14 dages returret.

Jeg har handlet med IT, og vil komme med nogle eksempler på hvad som kan ske og som du så skal tage stilling til.

Du skal give kunden 2 års reklamationsret, men det er ikke sikkert du har nogen garanti fra din leverandør og omvendt det er muligt du har 5 års garanti.

Kunden køber for 5.000 og sender en dims tilbage til 400 som værende defekt, hvorfor han ikke ønsker at købe den, men vil have pengene tilbage.

Du sender dimsen retur som defekt og får den tilbage med beskeden - ingen fejl fundet, og en regning på 700

Hvad gør du.

Kunden køber en dims i din shop til 5.000 du tjener 1.000

Ugen efter har Bilka den på tilbud til 3.000 og kunden ønsker at bruge sin returret og sender den tilbage.

Det viser sig at det er et generelt prisfald, så din brugte dims til 4.000 netto har en salgsværdi på 3.000

Hvad gør du.

Og så et tænkt eksempel.

Din leverandør giver ikke garanti, men bruger producentes garanti.

Den er på 3 år.

Produktet er helt nyt, koster 700 du tjener 200 og det bliver en stor succes og du har solgt 2.000 stk.

Du har så tjent 400.000

Har du brugt nogle af de penge.

Nu viser det sig at der er en fejl på produktet og producenten vælger at lukke virksomheden, så skal du tilbagebetale 1.400.000 kr.

--

Nu håber jeg ikke ovenstående har fået dig til at droppe tanken, for jeg kan kun anbefale at starte, hvis du kan finde en som vil stå bag dig.

Et par gode råd.

Få en sparringspartner som du kan drøfte ting med.

Sig aldrig ja til noget - sov på det og snak evt. med din partner.

Få alt skriftlig og lyt til din mavefornemelse.

Og så held og lykke.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)