Kan i henvise til officielle kilder så vi kan begrunde vores svar.. For vi kan ikke bruge det til noget hvis vi ikke kan begrunde vores svar med konkrete oplysninger.. På forhånd tak.
Det er ikke muligt at henvise til noget officelt, der det er de enkelte top level domæner der bestemmer reglerne for brugen af domæner under deres top level domæne. Den nemmeste måde at bevise det på i forhold til en skoleopgave er nok at læse reglerne for de aktuelle top level domæner (går næsten ud fra det er .dk der primært er tale om her) og konstatere at der ikke står at man ikke må :-)
Vi
vil skifte navnet fordi hjemmesiden vil starte med en simpel koncept
(billedredigering.dk) og når så udviklingen kræver det vil det blive
omdøbt som multimediecentre da vi til den tid vil tilbyde flere services.
Set fra et længerevarende forretningsperspektiv og branding synspunkt er denne strategi ikke speciel god da det er generiske betegnelser og stort set umulige at brande og få varemærkebeskyttet. I bør derfor overveje tage udgangspunkt i virksomhedens juridiske navn og køre websitet på www.firmanavn.dk og så registrere de andre domæner og enten bruge dem som små microsites for virksomhedens services eller nøjes med at pege dem ind på undersider på firmawebsitet.
De fleste mennesker har meget nemmere ved at huske et firmanavn som domæne når de skal henvise til noget end en generisk betegnelse, hvorimod de generiske betegnelser i domæner m.v. i nogen tilfælde kan være gode i søgemaskineøjemed fordi det er det folk søger på. Det sidste bør dog ikke være en generisk basisstrategi i forhold til branding af en virksomhed, men noget man gør ekstra.
Derfor burde problemet med at skifte domænenavn heller ikke være en problemstilling der er reel, for hvad man normalt gør er at have www.firmanavn.dk og køber så www.billedredigering.dk og peger over på den side der fortæller om de billedredigeringsservices man har og når man så får multimedieservices så køber man det nye domæne og peger over på en side på f.eks. www.firmanavn.dk/multimedieservices/ osv.
Hele skift af primært domænenavn osv fordi man får nye produkter er ikke en holdbar strategi fordi man så reelt mister alt det goodwill man har bygget op på det første domænenavn bare fordi man får nye produkter.