Vidste du at det er gratis for alle EU borgere at studere i Danmark?
Higher education inDenmark is usually provided free of charge for all EU/EEA students.
Blandt andet derfor kan mange danskere ikke komme ind på deres foretrukne studier, da i særdeleshed Østeuropæere kan benytte sig af denne ordning og modtage gratis undervisning i Danmark.
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Typisk er de engelsksprogede uddannelser så også væsentligt sværere at komme ind på som dansker, og hos mange af de ikke danske deltagere er niveauet under hvad man oplever hos de danske studerende.
Men, det også ligemeget.
Jeg vil bare gerne vide hvordan jeg kan tage en gratis bachelor i udlandet? For så vidt jeg kan læse mig frem til på undervisningsministeriets hjemmeside, såvel som su.dk så kan det kun lade sig gøre som en del af bacheloren, eller som overbygning i form af eksempelvis kandidat.
Men forhåbentlig har jeg helt misforstået noget, for vil hjertens gerne læse nærmere om det :)
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Jeg er selv ved at afslutte min uddannelse på en eng. linie her i Danmark. Kravene er ens for alle og niveauet er ikke lavere, bare bredere. Dertil kommer at jeg studere med 200 mennesker fra hele verden... meget lærerigt.
Jeg skal ikke kunne svare på, hvor du kan læse det. I 2006 blev aftalen indskrænket til kun at gælde EU lande, også aftalen er, som jeg forstår det, meget usikker, da flere og flere lande ønsker at tage bruger betaling.
Selv har jeg sagtens kunne tage samme uddannelse hvor som helt i EU, men har valgt ikke at gøre det. Så jeg er flere gange blevet tilbudt det af skolen.. (det er alle danskere)
Så prøv at kontakt en skole, der har din ønskede udd. på internationalt plan, de ved helt sikkert besked.
Jeg læser også selv på eng. linje, og er ikke helt enig i din vurdering af det faglige niveau, men nevermind.
Grunden til jeg hører dig, er pga. jeg af flere vejledere såvel som fra de tidligere nævnte officielle sider ikke kan finde nogle steder jeg kan tage en bachelor fra start til slut gratis i udlandet! Faktisk står der direkte at jeg selv skal betale, medmindre det er en del af min danske uddannelse, eller en overbygning.
Derudover var mit oprindelige indlæg skrevet på baggrund af en diskussion vi havde i IM hvor det blev debatteret hvorfor man havde valgt at læse i DK, og hvor størstedelen havde valgt det pga. det var gratis - derfor kan jeg heller ikke forstå hvorfor de så vælger Danmark hvis de også kunne valgt frit i resten af Europa.
Nu det altså virkelig ikke for at lyde irriteret eller bitter, men vil gerne læse noget om emnet?
Føler lidt jeg gentager mig selv, men kan ikke finde noget online officielt eller uofficielt hvor der står det muligt at tage bachelor i udlandet, og har som førnævnt selv været i kontakt med et par vejledere hvor det ikke har været muligt (uden egenbetaling).