Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til musikbranchen.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret.. Hvad tænkte jeg dog på..

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Fra Køge
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:06

Godaften d'herrer!

Tusind tak for god respons hele vejen igennem.

I har fuldstændig og aldeles ret i, at festivaler i Danmark ville være et suverænt sted at starte. Dog er det ikke de danske festivaler, og derfor de bands de kan tiltrække, der "tænder" mig! 

Og der skal sgu være noget passion for at starte en virksomhed. Men jo, hvis virksomheden skal på benene, skal man starte med de danske festivaler - for at få systemet etableret. 

Amino er fedt :)

Med venlig hilsen,
Martin 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:12

hehe ja hvad sker der lige for det Mads ;-)

Jamen det var da så lidt. du skal som sagt bare gi den gas ;-)

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 22:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, der skal sgu være passion!

Kast dig ud i det  - vi håber alle det bedste for dig Yes

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 12:33

Hey Martin,

Det lyder som et skidegod idé. Jeg selv og et par venner har i mange år snakket om at tage på Reading Festival eller lignende i England, da der simpelthen bare er mere for vores smag derovre.

Hvis det er den slags musik, der også tænder dig, kunne du måske overveje, når kapitalen er til det, at arrangere rejser til Benicassim, hvor der også er ret godt gang i den. Jeg kender en del danskere, der er mere klar til at smutte til Spanien end England i hvert fald.

Men i hvert fald, når/hvis du får gang i projektet, så smid mig lige en mail på kf (@) meantime.dk, så kan det være der er lidt spalteplads til dig.

Fra Køge
Tilmeldt 9. Apr 11
Skrevet kl. 13:06

Hej Kristoffer,

Kristoffer Føns:

Jeg selv og et par venner har i mange år snakket om at tage på Reading Festival eller

lignende i England, da der simpelthen bare er mere for vores smag derovre.

Hvis det er den slags musik, der også tænder dig, kunne du måske overveje, når kapitalen er til det, at arrangere rejser til Benicassim, hvor der også er ret godt gang i den. Jeg kender en del danskere, der er mere klar til at smutte til Spanien end England i hvert fald.

Oplægget til årets udgave af "Reading Festival" er super, og det er også den slags musik der gør mig interesseret.  Dog var det mere festivaler, som Rock Am Ring i syd-tyskland, Download Festival og Mayhem, jeg havde tænkt mig. Jeg er meget interesseret i at høre om flere festivaler, du finder relevant :)

Kristoffer Føns:
Men i hvert fald, når/hvis du får gang i projektet, så smid mig lige en mail på kf (@) meantime.dk, så kan det være der er lidt spalteplads til dig.

Det lyder fantastisk. Tusind tak :)

Med venlig hilsen,

Martin

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 20:59

Jamen altså, hvis vi kigger mod vores tyske naboer, vil jeg fremhæve Hurricane Festival, der ikke ligger såå langt fra grænsen. Hurricane er i familie med SouthSide og den danske NorthSide Festival og byder på nogle helt fantastiske navne, der burde vække genkendelse hos de fleste musikinteresserede.

Af mere mainstream navne spiller bl.a. Blink 182, Foo Fighters, Arctic Monkeys og Suede på festivalen i år. 

Ellers kunne endags ture til iTunes Festivalen i London måske være interessante at købe som pakkerejser, I dont know. Personligt ville jeg nok selv booke sagerne, når det blot var en enkelt koncert, men hvad ved jeg :)

Fra Køge
Tilmeldt 9. Apr 11
Skrevet kl. 21:56

Kristoffer Føns:
Personligt ville jeg nok selv booke sagerne, når det blot var en enkelt koncert, men hvad ved jeg :)

Det tror jeg du har ret i. Skulle det være en enkelt koncert, er det noget Rammstein i tyskland, man skulle satse på - tror jeg. 

Umiddelbart satser jeg på lidt større navne en Foo Fighters og Arctic Monkeys, altså som hovednavne.

Tjek line-up til årets udgave af Download Festival http://www.downloadfestival.co.uk/2011/lineup/ & Rock am ring; http://www.rock-am-ring.com/

Det er ret interessante navne. Navne jeg er overbevidst om, ville kunne trække en del unge danskere til tyskland. 

Med venlig hilsen,
Martin 

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Greenberg & Son Skrevet kl. 00:24

Hej Martin,

Super fed idé og jeg tror der er et stort marked for det.

Som Martin Kusk skriver er det i dag næsten umuligt at sælge pakkerejser pga. af rejsegarantifonden, medmindre man er MEGET pengestærk.

Jeg tror dit mål skal være at bygge et brand op, det vil sige lave den 'rejse-guide' som der tidligere er nævnt og så få lavet nogle ture i Danmark. Altså lave en hjemmeside hvor folk kan læse om musik destination i ind og udland, samt tilmelde sig ture til festivaler og koncerter i Danmark.

Når du så har skabt dig selv et navn og en kundegruppe, henvender du dig til et rejseselskab som laver noget der minder om det du gerne vil og får dem overbevist om at de skal være teknisk arrangør for dig.

Det vil sige at du køber dig lov til at bruge deres medlems nr. i Rejsegarantifonden og de kan måske også hjælpe dig med hele logistikken. Du betaler så et beløb til dem pr. gæst du sender afsted til en koncert et sted ude i verden ;-) Dette er en meget brugt metode og du vil helt sikkert kunne finde nogen der er interesseret i dette, hvis du vel og mærket har en god kundedatabase når du henvender dig til dem.

God arbejdslyst!

//henrik

Greenberg & Son udfører kundeundersøgelser på små håndholdte terminaler.

Fra Køge
Tilmeldt 9. Apr 11
Skrevet kl. 11:01

Hej Henrik,

Tak for svaret.

Henrik Duus:

Når du så har skabt dig selv et navn og en kundegruppe, henvender du dig til et rejseselskab som laver noget der minder om det du gerne vil og får dem overbevist om at de skal være teknisk arrangør for dig.

Det vil sige at du køber dig lov til at bruge deres medlems nr. i Rejsegarantifonden og de kan måske også hjælpe dig med hele logistikken. Du betaler så et beløb til dem pr. gæst du sender afsted til en koncert et sted ude i verden ;-) Dette er en meget brugt metode og du vil helt sikkert kunne finde nogen der er interesseret i dette, hvis du vel og mærket har en god kundedatabase når du henvender dig til dem.

Det lyder som en super god metode/idé.

Du skriver lige såvel som Mick, tidligere i tråden, at man skulle starte med at blogge. Jeg har tænkt i lidt andre baner. Idéen om at blogge, er god. Den er bare lidt for langsom, hvis man vel og mærke er istand til, at rejse den nødvendige sum penge fra starten.

Jeg har tænkt på, at starte med at købe 30 billeter til en festival - også sælge billeterne sammen med transporten. Ingen kost. Festivalen vælger vi udfra kvaliliten af kustnerne på det pågældene år.

På forhånd tak for hjælpen,

Martin

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)