Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til musikbranchen.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Godeftermiddag alle Aminoer.

Jeg har fået en idé til musikbranchen, og vil gerne lige høre hvad I syntes. 

Jeg er selv en meget musik-interesseret 16-årig, der har store forhåbninger om, at rejse uden for landets grænser, for at høre musik. Altså til store, udenlandske festivaler. I mit tilfælde er det umuligt, siden jeg ikke kan finde et eneste dansk firma, der sælger sådanne rejser. 

Idéen går ud på, at skabe en virksomhed der sælger pakkerejser til store, europæiske musikfestivaler, samt andre sport-"events". Jeg har undersøgt markedet - der er absolut ingenting. Jeg her endda skrevet til Dansk Rock Samråd - De "havde ikke kendskab til nogle organisationer, der solgte rejser til festivaler." 

Der er nogle enkelte engelske firmaer, der arrangerer ture, dog på et relativt uprofessionelt niveau. 

Efterspørgslen efter udenlandske festivaler, tror jeg, er kæmpe stor. Roskilde Festival har ca. 120.000 gæster pr. festival. 

I forhold til den anden del af firmaet, sport-rejse-delen, havde jeg mest de største udenlandske, fodbold kampe (Real Madrid - Barcelona og Manchester United - Chelsea) i tankerne. Dog også ture til OL, når det afholdes inden for række vide, samt andre begivenheder af betydning. 

Det der er problemet for unge mennesker, der gerne vil til udlandet og høre musik er, at man som 16-17-årig slet ikke har mulighed for, at arrangere en sådanne tur.

En rejse behøver ikke, at koste mere end 2-3000 excl. kost. 

Jeg glæder mig til at høre fra Jer,

Med venlig hilsen,
Martin 

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 16:57

Hej Martin,

Det er helt klart en spændende ide.

Der er nogle udfordringer omkring løsningen som jeg ved, andre har set som en show stopper for at lave pakkeløsninger til store udenlandske events.

Omkring sportsarrangementer er den helt store synder, at det er hamrende svært at få adgang til billetterne, da de styres hårdt af organisationerne bag sportsgrenen (UEFA og DBU eksempelvis i tilfælde af fodbold). De begivenheder, hvor man tør tage den økonomiske risiko ved at indkøbe et parti billetter, skaffe transport og ophold, er de begivenheder, hvor uddelingen af billetterne er ubarmhjertig hård og det kan være meget svært at få et stort nok parti billetter, som vil få rejsen til at break even.

En anden udfordring er, at både transport og billetter skal betales up front, hvilket sætter krav til en nystartet virksomhedens likviditet.

En tredje ting, som gør det lidt udfordrende:

Hvis dit firma laver en pakkeløsning til turen, så skal du stille garanti overfor rejsegarantifonden, da du er en pakkeleverandør af rejser og dine kunder derfor kan få erstatning, hvis dit firma går på røven inden rejsen.

Jeg ved andre har overvejet samme ting som du, men ovenstående har (ikke hver for sig) i ét samlet resulteret i, at de vurderet opgaven for stor kontra efterspørgslen.

Men - der er ingen tvivl om, at mange danskere tager til udenlandske begivenheder. Måske man kan starte med et samarbejde med et etableret rejseselskab som har rejser til de destinationer, hvor arrangementerne foregår?!

Fra Køge
Tilmeldt 9. Apr 11
Skrevet kl. 17:25

Hej Martin,

Tusind tak for svaret. Du har fuldstændig ret i alle dine punkter..

Martin Kusk:
En anden udfordring er, at både transport og billetter skal betales up front, hvilket sætter krav til en nystartet virksomhedens likviditet.

..dog ser jeg likviditet's problemet som den klart største udfordring.

I forhold til billeterne, er festivals billeter, slet ikke så svære at få fingre i, som mange går og tror. Du har ret I, at efterspørgslen efter de store internationale sportsbegivenheder er kæmpe stor, og derfor er billeterne jo også svære at få fat I. 

Martin Kusk:
Men - der er ingen tvivl om, at mange danskere tager til udenlandske begivenheder. Måske man kan starte med et samarbejde med et etableret rejseselskab som har rejser til de destinationer, hvor arrangementerne foregår?!

Ja, det er interessant. Det ville jo gøre hele processen en del nemmere.

Ellers mange tak, Martin.

Med venlig hilsen,

Martin

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 17:44

Hej

Først jeg ser ikke noget problem at unge på 16-17 ikke kan ta til udlandet for at nyde en festival eller andet, men nok om det.

Drop alt det sports event der er der vist nok der gør i i forvejen. Jeg syntes din ide om musik er pisse fed. Det kunne jo være andet end bare koncert og festival. Der sker jo så mange andre fede ting i udlandet vedr musik. Men syntes da at du skulle starte lidt stille op. evt sådan:

kør konceptet i dk som en stort fx lacve ture til mindre festivaller eller koncerter, det kunne også være fordrang om musikken mm. Evt lav et site omkring det. Du kunne jo lave en form for Rejse guide hvor du blogger. Fx du tager til USA og ser Elvis hjem og så blogger du om dine oplevelser. Det kunne også være du var til et fordrang som kim larsen holdte så blogger du om det og fortæller om turen ( ja kim larsen gør vist ikke lige i det men tænk ud af boxen ) Der er ihvertfald mange fede muligheder som du kan gøre i det små og senere gøre til en levevej. Jeg håber du kan se lidt i det jeg mener eller evt får du nogle fede ideer ud af det. Håber du kunne bruge dette til noget. Jeg går personligt selv meget op i musik og jeg har fundet min måde at gøre det til min levevej. Men mail mig når du får startede noget om. Måske du skal står for min tur til Randers og se kopien af elvis hus ? nå men gi den GAS ;-)

De bedste hilsner 

Mick

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Fra Køge
Tilmeldt 9. Apr 11
Skrevet kl. 18:17

mick:

Hej

Først jeg ser ikke noget problem at unge på 16-17 ikke kan ta til udlandet for at nyde en festival eller andet, men nok om det.

Drop alt det sports event der er der vist nok der gør i i forvejen. Jeg syntes din ide om musik er pisse fed. Det kunne jo være andet end bare koncert og festival. Der sker jo så mange andre fede ting i udlandet vedr musik. Men syntes da at du skulle starte lidt stille op. evt sådan:

kør konceptet i dk som en stort fx lacve ture til mindre festivaller eller koncerter, det kunne også være fordrang om musikken mm. Evt lav et site omkring det. Du kunne jo lave en form for Rejse guide hvor du blogger. Fx du tager til USA og ser Elvis hjem og så blogger du om dine oplevelser. Det kunne også være du var til et fordrang som kim larsen holdte så blogger du om det og fortæller om turen ( ja kim larsen gør vist ikke lige i det men tænk ud af boxen ) Der er ihvertfald mange fede muligheder som du kan gøre i det små og senere gøre til en levevej. Jeg håber du kan se lidt i det jeg mener eller evt får du nogle fede ideer ud af det. Håber du kunne bruge dette til noget. Jeg går personligt selv meget op i musik og jeg har fundet min måde at gøre det til min levevej. Men mail mig når du får startede noget om. Måske du skal står for min tur til Randers og se kopien af elvis hus ? nå men gi den GAS ;-)

De bedste hilsner 

Mick

Hej Mick

Det var da noget af en motivations-indsprøjtning. 

Jeg kan sagtens se, hvad du mener i forhold til at "blogge". Musik-rejse-guide idéen er fremragende. 

Når du skriver, at der er meget andet i musik end festivaler i Europa, hvad mener du så helt præcist? 

Umiddelbart er jeg mere til idéen om en rejse-guide, end at arrangerer ture til danske festivaler. Det tror jeg desværre ikke kan betale sig. Transport og alt sådan noget, er jo så nemt i forvejen. 

Tak du :)

Mvh.

Martin

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 18:48

Hej Martin,

God idé du har fået dig der. Som skrevet, så tror jeg heller ikke der findes nogle konkurrenter.

Du skriver godt nok du ikke mener der er et marked indenfor landets grænser. Lad os antage du bor i Århus, så kunne du jo få stablet nogle ture på benene til eks. nogle koncerter/festivaller på Sjælland. Undersøg om der interesse for det og få lavet en pakke med bus t/r, øl og vand på turen, billetter og hvad man ellers kan få samlet i sådan en pakke. Jeg har ikke rigtig viden indenfor det felt, så det ved du nok bedst selv. Det må jo kunne gøres billigt med lidt samlerabat ect. Arranger en tur, og se om det kan lade sig gøre.. 

Der er jo også muligheder for du kunne lægge ud med mindre ture som til Tyskland, Sverige og England?

Held og lykke med projektet!

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 20:19

Helt enig.

Der er også et marked i Danmark - det kunne være et godt sted at starte. Dels for at få nogle erfaringer, dels for at få et netværk indenfor rejse- og underholdningsbranchen.

/ Martin

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:31

Det er jeg sku glad for at du syntes ;-) 

Jo der findes jo rigtig mange museurner som omhandler musik og musik historien. Det er især i USA at de findes, men der skal nok være nogle her i Europa. Det kunne jo også være en oplevelse. Du kan jo ta fx Elvis hjem i USA det jo ikke en festival el koncert men der er masser af mennesker der tager der over. Så det lidt i de baner jeg tænker. og at du evt skulle starte i dk var også for at mindske udgifterne som en start ;-)

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 20:37

Liverpool ville nok også kunne tiltrække lidt.

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 21:55

haha hvad bygger du dog den ide på ? som om liverpool nogensinde har haft et band der er noget særlig langt tsk tsk tsk  ;-)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)