Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til domain spørgsmål!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

En af mine kunder har følgende spørgsmål.

Kunden har en meget god og velfungerende webshop i dag, men vil gerne udvide
forretningen. De er så netop fået et tilbud om at købe et domain, der har en
vis interesse (samme branche og et kendt domain inden for deres
forretningsområde-område).

Kan desværre ikke oplyse domain-navnet men har lidt tal;

Siden har ca. 90.000 besøgende årligt, hvoraf 50 % er Google organisk og der er ca.
19.000 direkte besøgende årligt.

Spørgsmål 1 - Den oprindelige side har jo super gode organiske placeringer. Hvordan forholder det sig, hvis nu en ny side bliver oprettet til domænet. Er alle placeringer tabt?

Spørgsmål 2 - Hvordan fastsætter man fair pris for et domain? Nedenstående 2 gav disse
beløb - men er dette seriøst?

http://domainvalue.congland.com/ - 4428 $

http://www.adminstool.com/domain-value/ - 3830 $

På forhånd tak!

Johannes

Fra Århus
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 318
Fra  Stoker Invest Skrevet kl. 10:45

Der er flere faktorer der spiller ind når man skifter domæne. Når et firma køber et domæne der har mange besøgende kan det ændre sig meget. De besøgende der kommer på et website (når vi snakker om 90.000) er sikkert kendt på den valgte adresse og det er derfor de kommer der. Det kan altså ske at mange af de besøgende kommer ind på siden og ser, at det er en ny virksomhed der har overtaget og derfor lukker siden igen. 

Som svar på dit første spørgsmål, så vil google i et stykke tid give dig den samme placering, men når den efterhånden finder ud af at de forskellige .html/.php sider har ændret navnet kan din placering rykke ned. Der vil i et stykke tid også være gamle links til det købte domæne som ikke er i brug.

Som svar på dit spørgsmål 2 kan det være rigtigt svært at bedømme en hjemmesides værdi, men de forskellige domainvalue site's plejer at gøre det rimeligt godt.

Jeg håber mine svar har været til nytte og hvis ikke håber jeg du for svar af andre.

Mvh
Jonathan Stoker
www.stokersnuff.dk 

Find kviklån, forbrugslån, online lån med NemID og meget andet på findkviklaan.nu

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 11:20

Hej Jonathan.

Tak for dit svar. Det passer meget godt overens med mine egne tanker omkring dette.

Hvis andre har lyst, så giv endelig jeres be7 med.

Johannes

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)