Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vækst for Iværksættere...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

”De fleste virksomheder oplever problemer i deres første leveår.”

”De fleste problemer kan løses relativt let og hurtigt, hvis bare man påbegynder en løsning.”

”Valg af løsningsmodel er i de fleste tilfælde nemmere for en person, der kommer udefra.”

”En person der kommer udefra, kan ofte se problemer, der ikke er kommet op til overfladen endnu.”

”Problemer der endnu ikke er kommet op til overfladen, kan ikke behandles og løses.”

”Uløste problemer medfører nye problemer.”

·        Er du tilfreds med din virksomheds overskud?

·        Ved du, hvad du kan tillade dig at bruge på annoncer i år?

·        Ved du, hvor du henter hjælp, stiller spørgsmål og får brugbare svar?<

Tilmeldt 4. Mar 07
Skrevet kl. 09:00
Vækst er mange ting...

Vækst kan være forbedrede arbejdsgange, så der bliver bedre tid til at servicere de kunder, der kommer med omsætningen. Vækst kan være bedre styring af udgifterne, så der bliver mere tilbage når dagen er omme. Og vækst kan være opdyrkning af nye kunder:

Når du vil gøre opmærksom på dig selv, er det vigtigt, at du giver kunden lyst til at handle med dig. Derfor må det første indtryk være perfekt.

Det første indtryk er som oftest skriftligt, som her i forum''et. Husk derfor at læse korrektur på det du har skrevet, inden du trykker på "Submit"-knappen. Det skulle jo ikke så gerne være noget sludder, du er kommet til at skrive, og der skal være stavet rigtigt i hele teksten. Hvis du har et problem med formulering eller stavning (stort eller lille), så ved du det godt selv. Så må du alliere dig med nogen, der kan hjælpe med at læse korrektur.

Det er jo ærgerligt at sortere 60% af de potentielle kunder fra, blot fordi man ikke har brugt nogle få minutter på at fjerne slå-fejl ikke?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 09:13
Det er sq sjov læsning :-) I sidste indlæg gør du et stort nummer ud af at folk skal læse korrektur før de trykker submit og i første indlæg (af samme forfatter) er der utallige slåfejl og "jeg-tror-jeg-ved-hvordan-man-sætter-komma"-fejl i den sandsynligvis copy-paste''de tekst. Første indlæg starter også ret pludseligt og jeg skulle ret langt ned i teksten - faktisk helt ned i andet indlæg - før jeg kunne gennemskue formålet med tråden.

Og så fastslås at første indtryk er det vigtigste... At første forumindlæg på Amino så er en Copy-Paste med alt for store bogstaver uden personlig substans fra en person vi ikke kender, og som ikke har gjort sig umage med at stikke fingeren i jorden og finde ud af, hvad Amino er for en størrelse, endsige præsenteret sig selv, er lidt selvmodsigende efter min smag :-P

Nå, nok om det...

Lars - har du noget hjemmeside, hvor vi kan læse mere om dine ydelser, referencer og erfaringer? Det ville være en fordel for den skare af mennesker, der har fået 1000 tilbud om samme emne, men som skal konkretisere sine valg.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 4. Mar 07
Skrevet kl. 10:09
Hej Peter - og alle I andre brugere

Tak for din kritik. Jeg var næsten sikker på, at jeg nok skulle høste stokkeslag for den forestilling, og det fik jeg ret i.

Sandt at sige så er min tekst sat ind fra et Word-dokument, og det gik først op for mig da jeg havde trykket "submit", at man ikke har adgang til at rette i sin tekst efterfølgende.

Jeg tager din kritik til mig, og iler med at fortælle hvem jeg er:

Mit navn er Lars Christiansen. Jeg er 42 år gammel, og bor på Amager. Jeg er uddannet teknonom på ledelsesteknisk linie, hvilket betyder, at jeg har taget en ledelsesmæssig overbygning på min håndværksmæssige baggrund. Gennem mit virke, har jeg stiftet bekendskab med mange små og store virksomheder, både som mellemleder og chef. De seneste år har jeg haft et par virksomheder selv.

Jeg har opnået succes med mine forretninger, men har følt, at det var svært at finde pålidelige råd, når jeg skulle træffe beslutninger udenfor mit kerneområde.

Mit formål er at hjælpe iværksættere og mindre virksomheder til det rette afsæt og løbende optimering af driften.

Når du nu nævner det, så er det rigtigt, at jeg kunne være bedre til at sætte kommaer, men jeg har valgt at gøre det efter bedste evne, fordi de jo er svære at undvære, og fordi jeg ikke kender nogen, der er bedre til det end jeg selv er, som jeg kan bede om at hjælpe mig. På baggrund af din kritik vil jeg gennemgå teksten og se om jeg kan finde kommafejlene og de slåfejl du omtaler.

Jeg har valgt ikke at have en hjemmeside. Jeg vil til gengæld gerne sende det skriftlige introduktionsmateriale jeg har lavet til både dig og andre interesserede. Mine referencer vil jeg gerne holde lidt tættere til kroppen, indtil vi har vores første møde. Jeg er næsten sikker på, at det ville du sætte pris på, hvis du var en af dem.

Og så til slut Peter; jeg mener ikke, at der er 1000 andre udbydere med samme tilbud, for så var jeg aldrig selv startet. Min oplevelse er, at man ikke kan opdrive fornuftig rådgivning til en fornuftig pris, når man har mest brug for det. Med fare for at nogen vil mene, at jeg gentager mig selv, opridser jeg lige mine kerneydelser:

Med udgangspunkt i din situation, og til fast pris, tilbyder jeg sparring og rådgivning indenfor:

• Opbygning af styringsværktøjer (så du altid ved, hvor du er på vej hen)

• Økonomi (så du kan gennemskue tallene, og ved hvad du har at regne med)

• Drift (så du får optimeret forholdet mellem udgifter og indtægter)

• Administration (så du får gjort tingene på den rigtige måde - første gang)

• Ledelse (så du ikke bliver manipuleret med, og føler at det er dig der bestemmer)

• Beslutningsteori (så du får søgt de rette råd på de rette tidspunkter)

Det lyder måske meget teknisk alt sammen, men det nye er, at vi taler om tingene, så både du og jeg er sikre på, at vi forstår hinanden.

Sammen drøfter vi de mest almindelige faldgruber, og aftaler så hvad der skal til, for at du kan undgå dem. Allerede her er der mange penge at spare, og det er det der er formålet med mødet.

Prisen er kr. 400,- pr. time excl moms.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til mig og mit virke efter at have læst ovenstående, er du naturligvis velkommen til at kontakte mig...

Tilmeldt 4. Mar 07
Skrevet kl. 06:58
Ud over PB kan jeg kontaktes pr. mail eller telefon:

Mobil:   2636 0642

email:    vaekst@hotmail.com

Tilmeldt 4. Mar 07
Skrevet kl. 07:38
De fleste revisorer tager sig godt betalt for bogføringsopgaver. Det kan hurtigt løbe op i store summer som kan spares, hvis man trækker opgaven hjem.

Ved en beskeden indsats hver dag, er bogføringen hurtigt overstået og du har et opdateret og super-brugbart styringsredskab i hænderne.

Lad os tale om hvordan...

Mobil: 26 36 06 42

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)