Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed med køb og salg af ejendomme

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen..

Først vil jeg gerne sige at jeg er ny herinde, og grunden til at jeg skriver dette indlæg herinde er fordi jeg tit har fået svar på mange af mine spørgsmål herfra når jeg har søgt efter dem på nettet.:-)

Jeg har lidt mere end et enkelt spørgsmål, men synes du at du kan svare mig på nogle af dem ikke dem alle så skriv gerne, bedre at få svar på lidt end intet :D

Jeg har tænkt mig at åbne en virksomhed som har til formål at købe ting og sælge dem videre med fortjeneste selvfølge, men dette skal være hvilken som helt ting alt fra ejendomme til biler og så småt som mobil telefoner. Meningen er at finder jeg et godt tilbud på noget så skal virksomheden købe det - og så sælge det videre. Så er spørgsmålet hvilken virksomhed er det? når jeg skal registrer den hos skat, det jo ikke en kiosk eller grønthandler eller et vagtfirma, nogen ideer til hvad sådan en virksomhed skal registrer sig under ????

Jeg vil gerne udnytte boligmarkeds lave priser til køb af ejendomme til igen at sælge dem på et godt tidspunkt. Skal man som krav have en uddannelse indenfor området?? Vil gerne lige nævne at det er tiltænkt at købe boligerne igennem en ejendomsmæglere og samme vej ved salg - præcis på sammen måde som privat person..

lad os nu forstille at alt kan lad sig gøres af de nævnte ting, er det så muligt at leje disse ejendomme ud til private personer??

det er tiltænkt at virksomheden skal leje boligen/ejendommen ud i den periode virksomheden ejer den - leje indtægterne skal så dække de udgifter jeg har på ejendommen såsom lån osv..

Håber ikke det blev for meget på en´ gang :D

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 33
Fra  GO | kiwi Skrevet kl. 15:43

Spændende ide :-)

Men jeg kom lige på noget med det sidste, der er regler omkring hvor meget man må tage i husleje og jeg mener at man som regel ikke får dækket sine udgifter ved at have ejendommen.

Desuden er jeg ret sikker på at man betaler en ret kraftig sum i skat/moms når man sælger ejendommen videre (hvis man ikke kan dokumentere at man selv har brugt den som beboelse).

Måske tager jeg fejl.

Hilsen

Jasmin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11

Hej.

Du bliver så næringsdrivende som handlende/udlejning ejendomme.

Parcelhusreglen har intet med næring at gøre.

Der er få ting, der er momsbelagte ifm. ejendomshandel/udlejning medmindre man

momsregistrerer sig frivilligt.

MvH

Peter 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)