Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til flyskræk..?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har aldrig været helt pjattet med at flyve, men sidste år da vi skulle på ferie gik det helt galt. Jeg ved jo inderst inde godt at det er noget pjat. Men det er virkelig svært når jeg står "i lufthavnen".. Jeg er ikke bange for at falde ned, men jeg kan simpelthen ikke forstå at flyet kan holde til at flyve (at vingen ikke falder af, eller flyet knækker midt over)..

Jeg har lovet mine børn at vi skal på ferie igen i år (maj/juni)... Og nu vil jeg lige høre om I har nogle gode råd til hvordan jeg kan se frem til dette istedet for fuldstændig at gå i panik - sidst græd jeg uafbrudt 3 timer før afgang + hele vejen hjem.. Tongue Tied

Har måske overvejet hypnose -er der nogen der har erfaring med dette? 

Lige for info, så er min mand ved at tage flycertifikat, for han synes det er det fedeste i hele verden Big Smile Så der er ikke den store opbakning dér HA HA HA...

Kh

Sanne

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

SanneAN:

Hej

Jeg har aldrig været helt pjattet med at flyve, men sidste år da vi skulle på ferie gik det helt galt. Jeg ved jo inderst inde godt at det er noget pjat. Men det er virkelig svært når jeg står "i lufthavnen".. Jeg er ikke bange for at falde ned, men jeg kan simpelthen ikke forstå at flyet kan holde til at flyve (at vingen ikke falder af, eller flyet knækker midt over)..

Jeg har lovet mine børn at vi skal på ferie igen i år (maj/juni)... Og nu vil jeg lige høre om I har nogle gode råd til hvordan jeg kan se frem til dette istedet for fuldstændig at gå i panik - sidst græd jeg uafbrudt 3 timer før afgang + hele vejen hjem.. Tongue Tied

Har måske overvejet hypnose -er der nogen der har erfaring med dette? 

Lige for info, så er min mand ved at tage flycertifikat, for han synes det er det fedeste i hele verden Big Smile Så der er ikke den store opbakning dér HA HA HA...

Kh

Sanne

intet at være bange for, har du hørt om nogen der blev deroppe? det er ikke farligt at flyve, det er kun landingen der er farlig, specielt hvis den er lodret...

 

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ja Søren - Det har jeg vist hørt 1000 gange før.... Men det er jo desværre ikke helt så logisk når man sidder i tindåsen... Big Smile

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:
intet at være bange for, har du hørt om nogen der blev deroppe? det er ikke farligt at flyve, det er kun landingen der er farlig, specielt hvis den er lodret...

Haha, dagens grin Skype-BigSmile

 

Men til dig Sanne, så kunne det som du også selv siger, være noget hypnose, eller bare nogen at snakke med det om, ellers bare prøv der ud af, det er jo bedre at prøve en masse, en slet ikke noget.

Dog ellers prøv at finde noget du kan beskeftige dig med, på de tidspunkter du evt skulle få skrækken:) hjælper altid på mig, hvis der er noget jeg bliver bange for, sker dog meget sjællent. og det jeg mener med at beskæftige dig, inkludere også at snakke med nogen, når du får skrækken, bare et eller andet.

Mvh Christoffer

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ladvære du er jo en stor pige :)

Jamen der er ikke noget at være bange for. Bild dig ind  du er den modigste i verden og tør flyve helt ud til mars.

Fra Gentofte
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

SanneAN:

Hej

Jeg har aldrig været helt pjattet med at flyve, men sidste år da vi skulle på ferie gik det helt galt. Jeg ved jo inderst inde godt at det er noget pjat. Men det er virkelig svært når jeg står "i lufthavnen".. Jeg er ikke bange for at falde ned, men jeg kan simpelthen ikke forstå at flyet kan holde til at flyve (at vingen ikke falder af, eller flyet knækker midt over)..

Jeg har lovet mine børn at vi skal på ferie igen i år (maj/juni)... Og nu vil jeg lige høre om I har nogle gode råd til hvordan jeg kan se frem til dette istedet for fuldstændig at gå i panik - sidst græd jeg uafbrudt 3 timer før afgang + hele vejen hjem.. Tongue Tied

Har måske overvejet hypnose -er der nogen der har erfaring med dette? 

Lige for info, så er min mand ved at tage flycertifikat, for han synes det er det fedeste i hele verden Big Smile Så der er ikke den store opbakning dér HA HA HA...

Kh

Sanne

Hej Sanne

Jeg kan høre at du er lige så hårdt ramt som mig Indifferent

Men der er et par ting du kan gøre :

1:sig til stewardesserne at du lider af flyskræk så tager de ekstra hånd om dig(hvis du er heldig kommer du ud i cockpittet)

2:sørg for at læse så meget om flyskræk som du kan prøv evt. at google flyskræk der står en masse gode tips til hvordan du kan overvinde det værste af det

her har politiken lavet en artikel

her er det statens luftfartsvæsen der giver gode tips

her er det rejseliv der giver råd

så prøv nogle af de forskellige råd af og se hvad der virker for dig

håber at du får overtalt dig selv til at sætte dig op i flyet så du får en god tur med resten af familien Skype-Smile

/Rasmus

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SanneAN.

Jeg har flere venner, der dog i andre tilfælde, har benyttet sig af hypnose med succes.
Når du har flyskræk, er det jo ikke fordi du med din fornuft ved at flyet vil styrte ned, men fordi din hjerne/overlevelsesinstinkter/et eller andet, fortæller dig, at dette er en rigtig dårlig idé.
En fin måde at overleve på fra naturens side.
Men anyway. En hypnotisør, er jo netop uddannet i, at gå ind og skrue lidt på din hjerne, så du netop kan få vendt disse ting, som du med din fornuft godt ved egentlig ikke er farlige.
Derfor tror jeg, at en hypnotisør hurtigt kunne blive en god investering for dig.
Det er blot vigtigt, at man husker på, at der som i alle andre fag er brodne kar, og derfor til start vælger en, man har fået anbefalet e.lign.

Håber for dig, at du kommer af med den, så du med ro i sjælen kan rejse med din familie :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sanne

Jeg mener at AOF eller HOF (københavn)  afholder et kursus for folk med flyskræk.  Underviseren er selv uddannet pilot og Psykolog.

 

 

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle jeres svar!

Jeg vil virkelig prøve at tage mig sammen - synes kr. 9.600,- er meget for noget man godt ved er noget pjat.. (flyskræk-kursus i Kastrup)...

Måske giver jeg lige en tilbage melding når vi er vel hjemme igen (i starten af juni)... Hvis I dog ikke inden da, har læst på forsiden af Ekstrabladet om en mor der har overtaget en Boeing 727 til Tyrkiet Big Smile

Kh

Sanne

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)