Hej Amino''er Dette er et indlæg skrevet af mig til Vækst 8800, et nyt iværksættermagasin der udkommer i Midtjylland Medio Marts. Sund markedsføring for Iværksættere Hvad er sund fornuft i min markedsføring?? Der er mange spørgsmål der trænger sig på som Iværksætter når man skal markedsføre sig. Ofte har mange været i gang i et stykke tid, men der mangler ligesom kunder og gang i salget. Hvad gør man så? Man kan dele Iværksætteres markedsføring op i 3 kategorier: Gør det selv, den vanvittige og den velovervejede. Gør det selv Iværksætteren får typisk konen til at lave et logo og brevpapir samt salgsmateriale, printer det selv på sin egen blækprinter, får en fætter til at lave en hjemmeside, og laver selv sine skilte med rød maling på en træplade. Den vanvittige Iværksætter kontakter straks et stort reklamebureau til udarbejdelse af hele sin brevlinie, køber radioreklamer på landsdækkende stationer, får lavet en avanceret hjemmesideløsning, bruger uanede summer på avisreklamer, beklæder hele sin bygning med skilte – og ender med ikke at have fået væsentlig flere kunder, kun et kæmpe overtræk på kassekreditten. Den velovervejede iværksætter laver allerede inden start af virksomhed en markedsføringsplan sammen med en erfaren rådgiver, og får udarbejdet et markedsføringsbudget der er realistisk. Man kan nemt som Iværksætter bruge alt for meget unødvendig tid, og alt for mange resurser på forkert markedsføring, derfor er det ekstremt vigtigt at gøre det rigtigt fra starten. Lad os kigge lidt på nogle af elementerne i grundlæggende markedsføring. |
Sund Markedsføring for iværksættere
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
Rigtigt godt indlæg, bure måske på en eller anden måde ligges i toppen af denne kategori, det besvarer en del spørgsmål og hjælper folk lidt igang. |
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)