Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg et kursus (Jquery, javascript, mysql.. you name it)

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thore:

Lige præcis.. Har læst "Javascript Bogen" men føler ikke det sidder godt nok fast. Satser på JQuery

Thore, du kan ikke satse på det ene eller andet. jQuery er et javascript freamwork, du kan ikke komme uden om at kode javascript. 

Derudover tror jeg heller ikke du lære javascript/jquery ved at læse en bog, du skal ud og prøve at bruge det i praksis. Når nu du er arbejdsløs, så lav nogle fritidsprojekter hvor du roder med javascript, find problemer, google dem, find løsninger og videre til næste problem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Niklas:

Thore:
Jeg ser JQuery som nemmere at lære end javascript (hvis man kan lidt javascript i forvejen). Tager jeg fejl i ovenstående? Min lære rådede mig til at lære jquery da det er smartere end javascript?

jQuery er javascript... Jeg tror du får mest ud af jQuery hvis du kan javascript.

Fejl i min udtalelse - er ikke rigtig vågen

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 10:47

er jeg godt klar over ;p

Niklas:
Derudover tror jeg heller ikke du lære javascript/jquery ved at læse en bog, du skal ud og prøve at bruge det i praksis. Når nu du er arbejdsløs, så lav nogle fritidsprojekter hvor du roder med javascript, find problemer, google dem, find løsninger og videre til næste problem.

Føler bare ikke bogen gav mig nok til at gå ud og lave det i praksis, gider ikke sidde og slå alt op i bogen eller på nettet. Men har også gang i en hel del hjemmesider til mig selv, hvor jeg prøver de forskellige ting, efterhånden som der er brug for dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51

Thore:

I Odense har vi kun lært meget lidt Javascript, men en hel del MySQL, vil dog gerne lære meget mere MySQL da det er et kæmpe sprog, og gider ikke kunne tingene halvt ;-)

Jeg ser JQuery som nemmere at lære end javascript (hvis man kan lidt javascript i forvejen). Tager jeg fejl i ovenstående? Min lære rådede mig til at lære jquery da det er smartere end javascript?

FEJL i min udtalelse - jeg er ikke helt vågen og koncentreret :D

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:52

Morten88:

Niklas:

Thore:

jQuery er javascript... Jeg tror du får mest ud af jQuery hvis du kan javascript.

Hvis jQuery var javascript, ville det ikke hedde noget andet - for at være lidt kæk. jQuery er en blanding ag PHP, javascript og database (MySQL), der gør det muligt for brugere at lave forespørgsler uden at skulle reloade siden, eller opdatere siden.

jQuery er et meget omfattende sprog, og det er KUN gavnligt hvis man kan en del javascript, php og database i forvejen hvis du spørger mig. Det er naturligvis individuelt.

Men det er også lidt modsigende at sige at jQuery ér javascript, men at han får mest ud af at lære jQuery hvis han kan javascript.

Dog skal det være op til den enkelte at vurdere. min er blot en af mange, og ikke nødvendigvis den rigtige.

Morten, undskyld men det er noget vrøvl. 

Lad mig citere jquery.com:

"jQuery is a fast and concise JavaScript Library that simplifies HTML document traversing, event handling, animating, and Ajax interactions for rapid web development. jQuery is designed to change the way that you write JavaScript." http://jquery.com/

jQuery er et javascript freamwork, ikke mere, ikke mindre. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54

Niklas:

Morten88:

Niklas:

Thore:

Hvis jQuery var javascript, ville det ikke hedde noget andet - for at være lidt kæk. jQuery er en blanding ag PHP, javascript og database (MySQL), der gør det muligt for brugere at lave forespørgsler uden at skulle reloade siden, eller opdatere siden.

jQuery er et meget omfattende sprog, og det er KUN gavnligt hvis man kan en del javascript, php og database i forvejen hvis du spørger mig. Det er naturligvis individuelt.

Men det er også lidt modsigende at sige at jQuery ér javascript, men at han får mest ud af at lære jQuery hvis han kan javascript.

Dog skal det være op til den enkelte at vurdere. min er blot en af mange, og ikke nødvendigvis den rigtige.

Morten, undskyld men det er noget vrøvl. 

Lad mig citere jquery.com:

"jQuery is a fast and concise JavaScript Library that simplifies HTML document traversing, event handling, animating, and Ajax interactions for rapid web development. jQuery is designed to change the way that you write JavaScript." http://jquery.com/

jQuery er et javascript freamwork, ikke mere, ikke mindre. 

haha! Fuck! Jeg er ikek rigtig vågen - jeg sidder og lytter til læreren i mens jeg skriver det her, og jeg havde byttet om på ajax og jquery - det var lidt dumt :)

Måske jeg skulle vente med at skrive på forummet før jeg er ordentligt koncentreret :D Min fejl, og jeg undskylder!

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:56

Morten88:

haha! Fuck! Jeg er ikek rigtig vågen - jeg sidder og lytter til læreren i mens jeg skriver det her, og jeg havde byttet om på ajax og jquery - det var lidt dumt :)

Måske jeg skulle vente med at skrive på forummet før jeg er ordentligt koncentreret :D Min fejl, og jeg undskylder!

Fair, men hvis du henviser til AJAX kræver den teknologi ikke php/mysql. Du kan lave det med alt muligt andet der kommunikere over http.

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Net.tutsplus.com der er en masse jquery screencasts.. Lærte det selv ved hjælp af jquery.com og stockoverflow
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niklas:

Morten88:

Fair, men hvis du henviser til AJAX kræver den teknologi ikke php/mysql. Du kan lave det med alt muligt andet der kommunikere over http.

Det er naturligvis rigtigt at PHP ikke er en nødvendighed, men det jeg mener er at hvis du har PHP-baggrunden vil du have en komplet fordel og nemmere forståelse - især hvis du har en vis erfaring indenfor javascript også.

MySQL er uden tvivl noget der kan påsættes, og er slet ikke nødvendigt - det vil jeg give dig ret i.

Jeg må indrømme at jeg vil melde mig ud nu da jeg slet ikke er koncentreret nok til at kunne argumentere ordentligt, og jeg tror jeg lukker mere lort ud end relevant viden :) Især når jeg ikke engang kan definere sprogene ordentligt.

Det var lidt. . . tja :)

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 11:03

Tak for de mange inputs, men.. tilbage til spørgsmålet :-)

Kender i en skole hvor man kan tage kurser inden for områder jeg gerne vil? Eller en hjemmeside?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)