Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du skal ikke "baaare" have colaen, avisen eller den med ost..!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har siddet syv timer i tog i dag/lørdag - og to timer i bus!

Ulidelig lummer dunst og luftfortættethed, larmende djævleyngel og ca. en times forsinkelse ødelagde ikke mit gode humør. Nej, nej. Med avisen, lidt at spise og den rigtige rejseledsager kan selv det mest usle ridt gennem Danmarks vinterlandskab være en fornøjelse.

Bare ikke når mine medpassagerer konstant og i alle kommunikationssituationer siger, at de"... bare vil have den lille kedelige, og så også bare lige den der. Ja, bare den der også, tak".

Hvorfor siger folk "bare en cola", når DSB-damen spørger "Hvad skulle det være?". Hvorfor siger de ikke "Jeg vil gerne have en cola"... og ja, måske helt euforisk tilføje et "mmhh... én af de der dejligt forfriskende!".

Der er vel ingen grund til, at gøre det man køber og skal til at putte i munden til noget ubetydeligt og næsten ligegyldigt?!

Tror du en italiener/franskmand/spanier - you name it - ville sige "kan jeg ikke bare få en mozzarella/baguette eller bare lige nogle tapas?"

Nej.Nej.Nej! Ved godt, at det er en meget lille ting at hidse sig op over, men skal vi ikke lave det til en amino-trend, at vi hellere snobber lidt op end ned?

Så du skal heller ikke bare ind og sove nu... JA, kom så - sig det højt og glem aldrig det almene budskab om nydelse af hverdagens små almindeligheders storhed og latent slumrende potentielle nydelse:

"Jeg skal nyde en lang nats drømme og afslappende timer i godt selskab med satin, gåsedun og (måske) min udkårne."

Med farvel til middelmådigheden´ske hilsner

René

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:00
René - Jeg håber du har fåët sovet rusen ud ;)

Hvis manden nu er vant til at bestille en cola OG en sandwich, men denne gang kun ønsker colaen, er det vel helt korrekt at sige: Bare en cola, tak?.

Jeg er sikker på mange andre mennesker ville blive mere harm over at man kaldte børn for djævleyngel, end man siger bare en cola

Men ellers en sjov lille pointe.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 12:27
Hej Martin

... hmm... jeg er skam ikke det mindste påvirket af rusmidler, og var det naturligvis heller ikke i går aftes, hvor jeg satte mig ned og skrev denne kommentar på amino, som er et forum, hvor jeg primært møder forretningsforbindelser.

Så det vil jeg da venligst frabede mig, at du antyder - ligegyldigt om du så tilføjer en ";-)" eller ej. Blogger eller skriver du artikler når du er beruset, Martin? Det tror jeg bestemt heller ikke, at du gør.

Godt - nok om det, og så til min pointe som du jo slutteligt tilsyneladende synes er meget god:

Det var ikke et opråb om sproglig korrekthed, men alene en opfordring til ikke at sige "bare" til det hele. Ikke at sige "... vi skal bare til Mallorca" eller "Jeg skal bare være sammen med min kæreste i aften" - hvorfor skal alting trækkes ned, og gøres sådan lidt lige meget?

Brug nuancerne og armbevægelserne så det hele ikke bliver "nemlig ja" og bare kedeligt!

Mvh.
René
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:31
Rene - jeg beklager...
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 12:42
Fint, Martin.

Netop du holder jo altid et særdeles højt niveau i dine indlæg - så vi er på et splitsekund tilbage på bølgelængde;-).

Med venlig hilsen
René
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)