Hej Aminoer, (nok mest til hardwareeksperterne... ![]() Jeg overvejer at købe ekstra RAM til min bærbare computer. Jeg har 512MB DDR II 533MHz i den lige nu. Jeg vil gerne op på 1GB eller mere. I den forbindelse er jeg i tvivl om følgende: 1) Kan jeg isætte RAM med 667MHz? Vil det i så fald have nogen betydning for computeren? 2) Kan jeg isætte 1x 512MB og 1x 1GB, og så i alt opnå 1,5 GB RAM? Håber der er nogen, som kan give hjælpe mig med nogle svar... |
Udskiftning af RAM på den bærbare...
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Eller hent programet PC Wizard cpuid.com Lav en diagnose af dit bundkort og post det her. Så er det lettere at hjælpe dig. |
Hej, 1) Det boer virke, men din nye ram vil stadig koere ved den gamle hastighed. 2) Det virker i nogle laptops, men ikke i alle. Vi testede i konens laptop ved at fjerne en blok af de to, det virkede fint. God fornoejelse |
Tak for svarene! OriginalTaste --> Jeg vil prøve at downloade PC Wizard imorgen, og se hvad det kan fortælle... Thomas --> Tak, jeg må lige finde ud af, om min er en af dem, som virker... :-) |
1) Kan jeg isætte RAM med 667MHz? Vil det i så fald have nogen betydning for computeren? JA det kan du godt - Jo flere Mhz jo hurtigere arbejder hukommelsen=hurtigere computer. ![]() ![]() Du skal dog være opmærksom på at det ikke er alle bundkort der er bygget til de rigtigt hurtige RAM blokke (Samt, at der findes flere typer af RAM (DDR,DRR II, SD_RAM etc.) hvorfor du måske ikke opnår den ønskede effekt da pc'en ikke kan udnytte de ekstra hestekrafter - el værre pc'en "brækker sig" eller ikke starter.... ´Der er også en side effekt med jo flere Mhz (klokkefrekvens) hukommelsen arbejder med jo mere varme produceres der= jo bedre køling skal der være... Det bedste efter min mening er, at konsultere evt. med en producenten el. tag pc'en/Ram blokken ned til en pc butik hvor de kan rådgive dig. 2) Kan jeg isætte 1x 512MB og 1x 1GB, og så i alt opnå 1,5 GB RAM? De kan du sagtens - eneste krav er, at RAM blokken du sætter i er kompatibel med din resterende hardware som jeg nævner lidt om i pkt 1. Med venlig hilsen whatever |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)