Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sammenligne priser med konkurrenterne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Onfone har i dag husstandsomdelt en 8 siders stor tilbudsavis. På forsiden er et stor billede af Lars Bom og den øverste overskrift lyder: PRISSAMMENLIGNING HVOR MEGET KAN DU SPARE?

Bladrer man om på side 5, så bliver man en smule skuffet. Onfone har nemlig valgt kun at sammenligne sig selv med de konkurrenter de kan vinde over Surprise

Onfone sammenligner priser med de 4 store

De har fundet en lignende taletidspakke hos TDC, 3, Telenor og Telia. Det er en smule unfair, da disse abonnementer er bygget op omkring et samtidigt salg af en mobiltelefon med tilskud.

De 4 sammenlignede teleselskaber ejer desuden et eller flere lavprisselskaber, men disse har Onfone udeladt i deres prissammenligning. Det mener jeg er en skam, så jeg har lavet en ny sammenligning af priser på en tilsvarende taletidspakke med minimum 5 timers taletid inkluderet.

Følgende lavprisselskaber er brugt i den nye prissammenligning med Onfone:

• Oister (3)
  • Call Me (Telia)
  • Bibob (Telenor)
  • M1 (TDC)

Er Onfone stadig billigst?

Laver man en prissammenligning, så er der nogle regler som skal overholdes og jeg mener i dette tilfælde at Onfone ligger lige på grænsen, men det er selvfølgelig aldrig sjovt at tabe Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 05:00

Der er vel ikke umiddelbart noget galt i at sammenligne sig med en udvalgt antal virksomheder og sige; så meget kan du spare i forhold til dem her..... og det vel det de gør....?

Men jeg er da enig med dig, at det ikke er fantastisk markedsføring.

Da jeg for mange år siden havde eftermiddagsjob i en tæppe forretning satte vi prisen op fra 19,- til 29, kroner pr. kvadratmeter, skrev et gult skilt "Tilbud eller udsalg" (sorry Alzheimer light) og folk købte 300% mere end normalt.....

Sådan er der så meget der ikke er seriøst...

Der er mange der bruger et gammel ordsprog i den forbindelse; "Verden vil bedrages" nu er det bare sådan at ordsproget forsætter enten med "Så gør det" eller "det bliver den også"

God søndag...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:08

Nicolaj Thomasen:
  • Oister (3)
  • Call Me (Telia)
  • Bibob (Telenor)
  • M1 (TDC)

I din sammenligning har CallMe ikke data med, så de hører vel ret beset ikke med i oversigten. CBB har også et 5 timers produkt til 149,- per md.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 06:17

Entrepreneur - Jan:

Nicolaj Thomasen:
  • Oister (3)
  • Call Me (Telia)
  • Bibob (Telenor)
  • M1 (TDC)

I din sammenligning har CallMe ikke data med, så de hører vel ret beset ikke med i oversigten. CBB har også et 5 timers produkt til 149,- per md.

Call Me POW er det "Telia" produkt, som minder mest om Onfone pakken med 5 timer. 500 MB data kan tilkøbes for 29,- kr., hvilket giver en månedlig pris på 154,50 kr. i stedet. Det er 5,50 kr. mere end hos Onfone og så er der en times ekstra taletid hver måned.

Telenor ejer både NanoMobil, Selvhenter, CBB og Bibob, men jeg valgte kun at medtage 1 lavprisselskab fra hver af de store. Det blev Bibob istedet for CBB, da de har 1 GB data inkluderet, mod 600 MB hos CBB.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Call Me POW er det "Telia" produkt, som minder mest om Onfone pakken med 5 timer. 500 MB data kan tilkøbes for 29,- kr., hvilket giver en månedlig pris på 154,50 kr. i stedet. Det er 5,50 kr. mere end hos Onfone og så er der en times ekstra taletid hver måned.

Ok fint, men det var også for at du ikke skulle havne i saksen, da Call Me i din oversigt fremstod billigst uden at det gav noget af det væsentlige med, det kan koste dig en henvendelse fra FOM, så det er bedre det er korrekt ;)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 06:30

ExportInnovation:

Der er vel ikke umiddelbart noget galt i at sammenligne sig med en udvalgt antal virksomheder og sige; så meget kan du spare i forhold til dem her..... og det vel det de gør....?

Jeg mener ikke at det er samme produkt de sammenligner. Abonnementerne hos de 4 store er prislagt med hensyn til at der 99 gange ud af 100 bliver solgt en mobiltelefon med til en pris langt under markedsprisen. Sådan har det været i mange år og de kunder som udskifter deres mobil hvert halve år, de kan spare rigtig mange penge på den konto.

CBB, Bibob, Unotel, Telmore, Call Me, Oister, M1 osv., det er deres direkte konkurenter til taletidspakkerne. Jeg er godt klar over at det er gjort i et forsøg på at hamstre de kunder hos de 4 store, som er ude af bindingsperioden på deres mobiltelefon og ikke overvejer at købe en ny. Prissammenligningen hos Onfone giver bare et helt forkert billede af virkeligheden, for de er langt fra billigst.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 06:41

Entrepreneur - Jan:

Nicolaj Thomasen:

Ok fint, men det var også for at du ikke skulle havne i saksen, da Call Me i din oversigt fremstod billigst uden at det gav noget af det væsentlige med, det kan koste dig en henvendelse fra FOM, så det er bedre det er korrekt ;)

Det er der nu rådet bod på med en * og en forklarende tekst Big Smile

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 13:16

Nicolaj Thomasen:
Jeg mener ikke at det er samme produkt de sammenligner.

Du har garanteret ret, det er jo desværre meget brugt

Nicolaj Thomasen:
Prissammenligningen hos Onfone giver bare et helt forkert billede af virkeligheden, for de er langt fra billigst.

Problemet er, at rigtig rigtig mange køber reklame som information og sluger ordene råt!. Du må informere os bedre.... Cool

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:20

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 14:30

Nicolaj Thomasen:
Teksten hos Forbrugerombudsmanden kan nærmest tolkes som man har lyst:

Og de gør man så, men det ser ud til at der ikke er noget lovmæssigt galt med det de gør i den annonce du nævner. "Hvis det præciseres", det gør det jo som jeg ser det.....men den er da billig, som jeg har nævnt.

//

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)