Onfone har i dag husstandsomdelt en 8 siders stor tilbudsavis. På forsiden er et stor billede af Lars Bom og den øverste overskrift lyder: PRISSAMMENLIGNING HVOR MEGET KAN DU SPARE? Bladrer man om på side 5, så bliver man en smule skuffet. Onfone har nemlig valgt kun at sammenligne sig selv med de konkurrenter de kan vinde over Onfone sammenligner priser med de 4 store De har fundet en lignende taletidspakke hos TDC, 3, Telenor og Telia. Det er en smule unfair, da disse abonnementer er bygget op omkring et samtidigt salg af en mobiltelefon med tilskud. De 4 sammenlignede teleselskaber ejer desuden et eller flere lavprisselskaber, men disse har Onfone udeladt i deres prissammenligning. Det mener jeg er en skam, så jeg har lavet en ny sammenligning af priser på en tilsvarende taletidspakke med minimum 5 timers taletid inkluderet. Følgende lavprisselskaber er brugt i den nye prissammenligning med Onfone:
Laver man en prissammenligning, så er der nogle regler som skal overholdes og jeg mener i dette tilfælde at Onfone ligger lige på grænsen, men det er selvfølgelig aldrig sjovt at tabe |
Der er vel ikke umiddelbart noget galt i at sammenligne sig med en udvalgt antal virksomheder og sige; så meget kan du spare i forhold til dem her..... og det vel det de gør....?
Men jeg er da enig med dig, at det ikke er fantastisk markedsføring.
Da jeg for mange år siden havde eftermiddagsjob i en tæppe forretning satte vi prisen op fra 19,- til 29, kroner pr. kvadratmeter, skrev et gult skilt "Tilbud eller udsalg" (sorry Alzheimer light) og folk købte 300% mere end normalt.....
Sådan er der så meget der ikke er seriøst...
Der er mange der bruger et gammel ordsprog i den forbindelse; "Verden vil bedrages" nu er det bare sådan at ordsproget forsætter enten med "Så gør det" eller "det bliver den også"
God søndag...
//