Hej Amino, Jeg er ikke sikker på om, Amino er det rigtige forum for mit spørgsmål, ej heller om det er placeret i den rigtige kategori, skulle det ikke være tilfældet, kan det være der er en venlig moderator, der kan rette fejlen. Hvorom alting er, har jeg i forbindelse med min hobby mange hi-fi- og av-apparater stående, som jeg sælger videre på nettet. Disse skal selvfølgelig prissættes, og det er heri kimen til mit spørgsmål ligger. For hvor stor en rolle spiller psykologi i den forbindelse? I supermarkedet ser man jo altid, at varen koster eksempelvis 9,95,- istedet for 10,-. Når jeg så skal fastsætte prisen på eksempelvis en cd-afspiller, ville jeg så få mere respons ved at sælge for 7800,- istedet for 8000,-? Jeg ved godt, at mit konkrete eksempel intet har med iværksætteri at gøre, men jeg tænkte, at forholdet mellem psykologi og prisfastsættelse må være alment gyldigt, hvad enten man sælger hi-fi produkter eller driver en webshop. Således vil svarene, også kunne bruges af Aminos kernebrugere. Mvh. Morten. |
Jeg lytter(læser) med her :)