Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling og salg af app

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er den præcise arbejdsgang i udvikling og salg af apps til iphone og android?
Hvor ligger udgifterne?
Hvad vil det typisk koste?

Ja spørgsmålene er fluffy, så det bliver svarene naturligvis også. I know.

Jeg søger erfaringer fra folk, som allerede har udviklet apps og sælger dem.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:07

Hej Hans

Du betale 100$/år til Apple for at få adgang til at sælge på appstore, appstore tager en bid af kagen af det du sælger (30% mener jeg), en app fra bunden koster cirka 10-25k for semi-advancerede apps, dog kan der være nogen der har noget liggende de nemt kan tilpasse så de kommer ned i 4-5.000kr's størrelsen.

I princippet er der ingen forskel på at udvikle applikationer til din pc og din telefon, de komplicerede ting det ene sted er også kompliceret det andet. F.eks. er billed- og stemmegenkendelse noget af det der trækker tænder ud, mens kommunikation, publikation o.l. er relativt simpelt.

Mht. selve salget af mobilapps har jeg ikke så meget erfaring :-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som så mange andre it projekter, så ligger udgiften typisk til at få udviklet dyret.

Jeg har pt et iPhone spil på tegnebrættet (håber stadig på at det blive søsat) og lige nu har jeg et tilbud på ca. 70.000 fra et outsourcet firma der før har lavet en del iPhone spil (bliver nok lidt mere budgettet ligger på ca. 100.000).

På trods af at de også gerne vil levere den grafiske del, prøver jeg at indgå en aftale med en dansk spil grafiker for at minimere risikoen på dette område som jo er ret subjektivt. Grafikeren bliver lønnet med andele for at sikre at han er med på hele projektet og hans succes parametre er de samme som mine (og så fordi jeg ikke har råd til at betale 500-1000 i timen upfront).

Som Mikkel skriver så er omkostningerne til Apple ret høje, men de kommer typisk fra salget af applikationen/spillet, så her er det ikke noget man behøver at afsætte meget til upfront (man skal bare vide at du ikke får alle grunkerne selv).

Noget der dog kan koste hvis man ikke har lavet iPhone spil før er, at man skal have mac for at programmere til dyret. Det har man typisk hvis man koder iPhone, men det kommer alligevel bag på nogle.

Ang. markedsføring så er dette jo et vidt begreb. Jeg håber og tror på at det kan klares med at skabe buzz op til lanceringen, målet er at komme på så mange "top 25" lister som muligt. Herunder også "Nyheder" og "Featured". Derfor skal der helst være noget efterspørgelse ifm launchen så man kan få nogle download tal der er væsentlige nok til fx. at komme på disse toplister.

Hvis alt andet fejler kan det også være at jeg kommer til at betale nogen for at downloade og rate dyret :)

Fra Nyborg
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:54

Lidt om android programmering:

Udviklingsværktøjet til Android Apps er gratis og kan hentes på nettet til PC, linux og Mac. Udviklingssproget er JAVA + Android SDK (Software Developement Kit).

Upload af Android til Android Market kræver en konto som koster ca. 150 kr (engangsbeløb). Herefter kan du uploade dine apps.

Google tager 30% i salgs-fee på Android Market. Gratis apps koster ikke, at have liggende.

Apps sælger ikke sig selv. Der skal noget marketing til. Denne del (som er den svære for mig) arbejder jeg stadig på at få på plads.

For mig at se er der udgifter til udvikling (som de andre beskrev) og til markedsføring (som du sikkert ved mere om end mig).

mvh.

Michael Sørensen

(www.innosoft.dk)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:58

Tak venner.

Endnu en idé led druknedøden :-)

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:01

Hans Stokholm Kjer:

Tak venner.

Endnu en idé led druknedøden :-)

mvh Hans

Har du overvejet om en mobil-venlig webside kunne være løsningen? Den er væsentligt billigere :)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:37

Hej Mikkel

Det var sådan set ikke udviklingsomkostningerne, der lukkede projektet. Nærmere nogle vanskelige problematikker omkring rettigheder, som jeg ikke fandt løsning på.

I dette tilfælde er en mobilvenlig webside ikke løsningen - men tanken er faktisk fin. Hvis det er en "app", der ikke skal bruges så meget, er sådan en lille webside jo fin. Så kunne vi, der stadig "sidder fast" i windows mobile 6.1 også være med :-)

mvh Hans

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:17

Hej Mikkel 

Fandt du nogen der kunne hjælpe med at lave apps til iphone ? Jeg søger også hjælpe til udvikling af apps. 

(ved ikke om det her er det rigtige sted at poste) :) 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:21

Felixsyd:

Hej Mikkel 

Fandt du nogen der kunne hjælpe med at lave apps til iphone ? Jeg søger også hjælpe til udvikling af apps. 

(ved ikke om det her er det rigtige sted at poste) :) 

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål? Jeg udvikler selv applikationer og indhold til mobiltelefoner? Du er velkommen på mikkel@mikjaer.com hvis du har et konkret behov :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)