Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi vil sælge brugte mobiler, men holder det i længden?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ærlige mening så tror jeg i vil komme til at hænge på den garanti som i skal stille og i får alle de brugte telefoner på lager som også skal lægges penge ud til....Det er langt lettere for jer med nye telefoner...!

Preben

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:39

Preben:

Min ærlige mening så tror jeg i vil komme til at hænge på den garanti som i skal stille og i får alle de brugte telefoner på lager som også skal lægges penge ud til....Det er langt lettere for jer med nye telefoner...!

Preben

Som jeg læser det så ønsker de at formidle kontakten mellem køber og sælger - dvs de køber ikke en brugt mobil telefon og sælger den videre.

Jeg kan godt se en idé i det; Jeg kunne eksempelvis godt finde på at købe en brugt telefon hvis prisen er rigtigt; Men hvordan kommer man til at lave penge på det? Det er spørgsmålet? Jeg tror ikke man kan få x% af prisen - for så kunne sælger jo få en billigere ydelse på DBA eller guloggratis. Man skal give sælger og køber en bedre ydelse og så skal man måske sælge tillægs ydelser ved siden af.

Det kunne være:

- Oplader (hvor mange har ikke smidt sådan en væk)

- Batterier

- Kabler til computer forbindelse

- Headset

- Mobil tasker

- Holdere til bilen.

Det kunne virke fint hvis der under hver mobil der kom på auktion automatisk kom links til de ting der passer til den nedenunder.

Just my two cents (baseret på en smule rødvins indtag)

Michael

EDIT: Og hvad er bedre ydelser end konkurrenterne? Måske anmeldelse/detaljeret tekst om den enkelte mobil? Hvis jeg kigger brugt mobil i dag, så skal jeg jo google for at finde ud af hvad model xv1236m5f-q nu kunne da den kom frem.

Med venlig hilsen

Michael Rode

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 20:43

Hej

Er det ikke Dba og Qxl, gul og gratis der lever af det, hvad skal de så lave?

Preben

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:47

Preben:

Hej

Preben

Muligvis - men er de gode til det? Kan det gøres enklere og billigere? Det tror jeg. Får du lige så mange besøgende som dem? Næppe, men måske får du fat i det købestærke.

Med venlig hilsen

Michael Rode

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 20:52

Michael Rode :

Preben:

Hej

Preben

Muligvis - men er de gode til det? Kan det gøres enklere og billigere? Det tror jeg. Får du lige så mange besøgende som dem? Næppe, men måske får du fat i det købestærke.

Ja det må man da håbe, held og lykke til trådstarteren!

preben

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40

Hej :-)

Umiddelbart lyder det som en god idé, hvis der altså er marked for det.

Men jeg tænker bare over følgende ting.

1. Hvis I vil opnå overskud pr. solgt mobil, hvordan sikre I jer så at kunden ikke bare spørger en kammerat om han har en brugt mobil i skabet til billig penge. Brugte mobiler har jo for kunden ofte en værdi 0 kroner, når de 1 år gammel.

Desuden så sælger brugerne på DBA, QXL og GulOgGratis jo mobilerne, fordi de ikke længere har brug for dem og gerne vil have lidt hurtige småpenge. De vil sikkert kunne sælge billigere end jer,  da de ikke er bundet af om de får overskud eller ej.

2. Hvor vil I skaffe brugte mobiler henne? Mobilerne skal jo være relative nye modeller, hvis kunderne gider at købe dem. Jeg kunne forstille mig at kunden tænker "Hvordan får jeg næsten den samme vare, til billigere penge" 

3. Hvordan vil I skille jer ud fra konkurrenterne? I har en masse store GulOgGratis, DBA, QXL, 123swap osv. 

4. Hvem er målgruppen? Unge mennesker vil jo helst have nye ting.

Forsat god dag :-)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:58

Problemet med auktionssider er at I skal op på et ret højt brugerantal før det er interessant at sælge noget derinde. Jeg vil f.eks. ikke sætte min brugte telefon til salg hvis jeg ikke var overbevist om at der var nok besøgene på siden til at den bliver budt op i en fornuftig pris.

Så hvis det virkeligt er det i vil, så synes jeg at I skal starte op med at lave et brugt marked ala gul og gratis. For at skille Jer ud, og opnå bedre placeringer i google, kunne I lave anmeldelser og beskrivelser af de telefoner der sættes til salg, så jeg f.eks. kan læse hvor god en Iphone er, også nede under se en liste over de iphones der er til salg på siden.

Ved at lave en masse anmeldelser og beskrivelser (eller bare samle anmeldelser fra brugerne ligesom f.eks. Telmore gør), vil I også have en masse materiale som er interessant for brugere der leder efter en ny telefon. så smutte de måske ind til Jer, læser anmeldelsen, klikker på en af Jeres reklamer og skaber derved penge til Jer.

Bemærk dog at der er en side som mobilpriser.dk som allerede tilbyder brugtsalg, anmeldelser og alt muligt andet. De er vist ret store, så de er svære at kæmpe imod.

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 11:12

Hej

En sådan service mener jeg at man hellere skal lave overfor erhvervskunder, ganske simpelt ved at tilbyde dem en ny telefon og så sælge dem de har nu..

Selvfølgelig skal der sættes tal på det økonomiske...

Preben

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:03

En anden løsning kunne måske være at være mellemmand i forhold til mindre erhversdrivende. Og derved opnå rabatter ved storkøb.

Snak med Telenor erhverscenter eller en anden af de store spillere, og hør om ikke de kan lave en rigtig god aftale hvis du kan sælge mobiler med erhversabonement til f.eks. 15 lokale mindre virksomheder.

Hvis de kan strikke et tilbud sammen som er til at sælge, og I kan få provision for hver solgt abonnement er der måske penge at tjene.

Men det kræver at I er gode sælgere, eller kan finde en anden indgang til hvorfor folk skal købe telefon og skifte abonnement end dem som allerede er nu.

Fordelen for Telenor eller hvem I vælger at arbejde sammen med er at I kan måske kan henvende Jer til de kunder der er en tand for små til at selskabet selv gider kontakte dem.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)