Der er efterhånden dukket rigtigt mange webshops op i Danmark, men jeg har en idé om at der er et hav af "små" webshops som kører med en lille omsætning. Jeg kan kun komme på nogle få virksomheder som via en webshop, som ikke sælger elektroniske ydelser, ser ud til at holde en højere omsætning. Det er svært at lure i et regnskab hvor virksomhederne henter omsætningen. I min egen virksomhed sælger vi online, men primært ved direkte salg, og omsætningen ligger på en fordeling som hedder 1/10 i øjeblikket, men det forventer jeg kommer til at udligne sig da webshoppen er ny og lettere kan nå ud i et større geografisk område. Hvad siger i til det, kender i nogle danske webshops som sælger fysiske varer, der holder en "højere" omsætning ?? Med højere omsætning tænker jeg i niveauet fra 10 mio og op. |
Jeg ved at e-handelssteder som billigvvs.dk og lavprisvvs.dk holder en omsætning på ca. 90 mio og 60 mio. Dertil er mange af deres konkurrenter også pænt med.
Dog er det kun billigvvs.dk som hidtil har formået at få et godt resultat på bundlinien, med et overskud på ca. 7 mo. for 2006. Lavprisvvs.dk tjente et par 100.000,-
vh
Søren