Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omsætning webshops ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er efterhånden dukket rigtigt mange webshops op i Danmark, men jeg har en idé om at der er et hav af "små" webshops som kører med en lille omsætning.

Jeg kan kun komme på nogle få virksomheder som via en webshop, som ikke sælger elektroniske ydelser, ser ud til at holde en højere omsætning.

Det er svært at lure i et regnskab hvor virksomhederne henter omsætningen. I min egen virksomhed sælger vi online, men primært ved direkte salg, og omsætningen ligger på en fordeling som hedder 1/10 i øjeblikket, men det forventer jeg kommer til at udligne sig da webshoppen er ny og lettere kan nå ud i et større geografisk område.

Hvad siger i til det, kender i nogle danske webshops som sælger fysiske varer, der holder en "højere" omsætning ?? 

Med højere omsætning tænker jeg i niveauet fra 10 mio og op.

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 15:25
Jeg ved at e-handelssteder som billigvvs.dk og lavprisvvs.dk holder en omsætning på ca. 90 mio og 60 mio. Dertil er mange af deres konkurrenter også pænt med.

Dog er det kun billigvvs.dk som hidtil har formået at få et godt resultat på bundlinien, med et overskud på ca. 7 mo. for 2006. Lavprisvvs.dk tjente et par 100.000,-

vh

Søren

Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  PACK2 Skrevet kl. 18:12
Gode eksempler, det er meget imponerende, de har ramt det rigtige produkt i en god tid.

Men er de virkelig de eneste eksempler ?

Fælles for de nævnte virksomheder er at det er B2C salg.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:24
Dato: 02-03-2007 18:11:33 Forfatter: Chr. Hoffmeyer
Gode eksempler, det er meget imponerende, de har ramt det rigtige produkt i en god tid.

Men er de virkelig de eneste eksempler ?

Fælles for de nævnte virksomheder er at det er B2C salg.

Nej der er jo også alle de der computer/spil butikker

F.eks. Shg.dk med 400 mio. og Coolshop med 50 mio .. osv.

Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  PACK2 Skrevet kl. 18:27
Ja, indenfor it-udstyr er der faktisk en del, svært også at komme udenom dell.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:29

der er jo også saxo , ,kender ikke deres omsætning, men som danmarks største online boghandel, er den nok ikke helt lille, og sådan kan vi blive ved,, der er jo mange hvis man kigger ordenligt efter.

Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  PACK2 Skrevet kl. 20:01
Du har ret Magle, der er nok en del som gør det godt... En biks som interflora har nok også god omsætning. Man bliver sgu godt nysgerrig.
Fra Odense C
Tilmeldt 28. Feb 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:50
En side som gadgets.dk må dog også omsætte i millionklassen, sikkert også over de 10 mio....

Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  PACK2 Skrevet kl. 14:09
Det er svært at vurdere hvor velbesøgt en webshop er uden at have indblik i regnskaberne. I fysiske butikker kan man lettere vurdere "trafikken" og potentiel omsætning.

Gadgets er også et godt bud, men svær at lure, deres varer er jo ikke så kostbare.

Der er sikkert også nogle sexshops som holder en god omsætning.

Kender I til danske webshops som også har god succes i udlandet ??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)