Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytics tæller ikke salg fra visse kilder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et problem med Analytics, som går på, at jeg kan se hvor mange salg vi får fra de forskellige kilder, men det går galt for nogle få medier. Jeg kan se besøg osv., bare ikke salg.

UTM trackingen er korrekt. Jeg har oplevet samme problem i et tidligere firma jeg arbejdede, og problemet opstår kun ved bannerkampagner. Dog ikke ved alle bannerkampagner.

nogen der ved hvad der sker?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 14:51

Har I forsøgt at tilgå en side fra den pågældende kilde, foretaget et testkøb og set om det fremgår som et salg fra kilden i Analytics?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 16:07

Ikke lige i det pågældende tilfælde, da bannerne kun vises for svenske IP'er. Men i andre tilfælde hvor det samme er sket, skulle salgene være ok.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 18:39

Okay, mystisk. De gange I har haft mulighed for at teste, hvilken kilde har der været angivet i Analytics, i stedet for den som det burde være?

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 10:04

Hej Malene

Det er svært at komme med konkret svar uden at se på både dine data og det konkrete link.

Men hvis du selv vil teste det, så gør følgende:

1. gå ind på dit domæne, og slet alle domæne-cookies

2. Klik på det pågældende link og se hvilke værdier du har i cookien utmz - her skal trafikkilden være de værdier du har angivet i kampagnesporingen

3. Hvis værdierne stadig er der, så tag trin for trin og gennemfør en ordre, hvor du tjekker denne værdi ud. På den måde kan du se præcis hvor problemet er :)

Hvis fejlen er helt fra start, så kan det skyldes at der er redirect fra den side hvor brugerne lander på hen til en ny, hvor i har glemt at tage kampagnesporingsparametrene med i redirectet.

Spørg løs hvis du er  i tvivl om noget...

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 15:47

Tak for svar. Jeg kan desværre ikke se hvilken kilde der har "taget salget" fra den pågældende kilde. Det kan ske at være adwords, da besøg er faldet en smule, mens salget er gået lidt op via Adwords i de dage. Men jeg er slet ikke sikker.

Jeg kan desværre ikke selv klikke på linket og foretage et køb, da bannerne kun vises for folk med svenske IP'er. jeg kan dog se antal sidevisninger, tid på sitet osv. fra denne kilde, men bare ikke salg, og heller ikke hvor i købsflowet det er gået galt, for købs-målet er helt tomt. UTM trackingen er korrekt.

Vi har et script på kvitteringssiden, og jeg tænker om det på en eller anden måde kan ske at blokere, så salges ikke opfanges af Analytics?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 10:38

hej

Jeg tager lige denne op igen, da problemet stadig ikke er løst, men jeg har fundet ud af, at der går et salg igennem til analytics hvis jeg bruger linket som kun har min egen UTM tracking. Men hvis jeg bruger den url som sidder på bannerne, dvs. inkl. partnerens tracking, så ryger der ingen salg ind i analytics.

Jeg tror desuden at når dette problem er opstået, har bannerne kørt via Adtech. Så kan det ske at Adtech blokerer for et eller andet i analytics?

Jeg håber at nogen herinde kan hjælpe...

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 10:52

Hej Marlene

Det burde nok kunne løses, og jeg hjælper gerne. Men det kræver lidt større indblik i data mv. og vil nok tage et par timer...

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)