Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget forlag

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Rynkeby
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det så lige, at man laver/starter sit eget forlag. Fordele? ulemper?

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 10:41
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:55

Det er lidt for bredt, hvis du har konkrete spørgsmål vil det være nemmere at svare.

Er det egen side med salg?
Er det for andre?
Hvilket sprog er det på?
Hvilken genre?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Rynkeby
Tilmeldt 5. Apr 11
Skrevet kl. 11:45

Jo, jeg vil gerne sælge den selv, fra "mit" forlag. Jeg holder utrolig meget af at skrive for børn, så det vil blive en børnebog/børnebøger. Det ville kun være spændende, at udgive andres bøger også.

Tilbage til spørgsmålet. Jeg ved ikke, hvoran man fra begyndelsen griber det an. Jeg ved heller ikke, hvem der skal trykke bogen, og hvordan man kommer i kontakt med biblioteker og boghandlere.

Jeg har en bog, og jeg har også en meget dygtig illustrator. Men det er da altid noget, eller?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:55

Hvis jeg var dig og ville have den i papirform.
Så ville jeg investere i at få den trykket i et mindre parti og finde forhandlere for den.

Selve trykke firmaet vil jeg anbefale at Google.
Efter du har fået et mindre parti ville jeg få en firma side, så alle interesseret, kan se den hurtigt og nemt.
Gerne med videoer, så forældre og butikker kan se om den har nogle bestemte værdier f.eks. at børn lære bedre at læse osv.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:59

Hej Kirsten,

Spændende ide med eget forlag - og det kan nemt lade sig gøre.

Er du hobbyforfatter eller vil/skal du leve af dine bøger?

Henrik

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:06

og lige for at svare på dit spørgsmål om fordele/ulemper:

Distributionen er altafgørende - men der findes en række distributører, som er villige til at hjælpe mod en andel af salgsprisen (og de har netværket). Dette samarbejde kræver dog, at du trykker en del mere end du kommer til at sælge (retur), hvilken selvfølgelig skal med i dine beregninger.

De større kæder kræver en længere bearbejdning - og marketingkroner for eksponering i butikkerne.

Ulempen er altså at du skal lave "Forlagsarbejdet" (her vil der virkelig være stordriftsfordele, hvis du også udgiver for andre) - mens fordelen naturligvis er en større bid af kagen, hvis du sælger godt.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 12:07

Hej med dig :-)

Fra Rynkeby
Tilmeldt 5. Apr 11
Skrevet kl. 12:07

Tak for svaret. Det så enkelt og ligetil, at det var umuligt selv at finde frem til. Men sådan er det vist tit, man kan ikke se skoven for træerne.

Fra Rynkeby
Tilmeldt 5. Apr 11
Skrevet kl. 12:10

Hobby forfatter! Tja, både og... Jeg kan ikke leve af mine børnebøger. Langt fra, så jeg laver andre ting ved siden af, men det med bøger er så spændende, at jeg meget gerne vil skrive endnu flere.

Tak for dit svar, som har givet stog til eftertanke. Distributører, siger du, hvordan får jeg lige kontak med dem?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)