Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowdfunding: genial ide til at rejse kapital for den nye iværksætter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange bække små...

http://www.erhvervsbladet.dk/ivaerksaetteri/ivaerksaettere-kan-hente-kapital-via-sociale-medier
Fra København
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:08

Smart koncept... der er efter hånden ikke meget man ikke kan bruge de sociale medier til.

En anden idé som også er lidt overset er at bruge Facebook til at reklamere for lokale forretninger. Det er super billigt og så kan man målrette sine reklamer efter sin helt egen målgruppe...

Anyway, tak for tippet :)

Sådan får du lokale kunder nemt og hurtigt med Facebook: www.Lokal-Reklame.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
compass bar i kbh bruger dette princip
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nogle gange kigget rundt på Kickstarter.com, og der er nogle gange nogle virksomheder der får hentet mange gange det beløb de beder om.

Det foregår ikke helt som i tilfældet med baren i artiklen, men foregår ofte ved at man tilbyder en tidlig udgave af det endelige produkt til alle der skyder penge i projektet, man tilbyder måske andre ting, som arbejdstegning, unik adgang til en blog eller andet, og på den måde er der altså nogen som hurtigt får hentet pengene til at starte en produktion op, eller får finansieret deres seneste cd udgivelse.

Det bliver spændende at se hvordan dette i fremtiden kan lede til flere markedsdrevne opfindelser som måske overlever. Nu er det jo muligt at f.eks. 100 mountainbikesfanatikere spytter penge i lige netop det produkt som de ønsker til deres cykel, og som ingen store producenter vil lave fordi potentialet måske er for lille, eller kunstneren med en helt ny stil som nu får sin cd udgivet.

Jeg glæder mig til at se de næste crowdfundede projekter.

Hvis jeg ikke husker helt galt er Trivial Pursuit et gammelt eksempel på et crowdfunding projekt som i den grad var en succes, og som gav alle småinvestorerne i landsbyen et mægtigt afkast på deres investering.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)