Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit firmanavn ledigt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med tanker omkring at starte mit eget firma, jeg har fundet på et rigtig godt navn, men jeg er ikke helt sikker på at navnet er ledigt.

Mit firma skal stiftes i selskabsform, inde på cvr.dk har jeg fundet ud af at der er en privat virksomhed der hedder det samme som det jeg vil kalde mit firma, men hans firma er privat og hedder xxxxxxxx xxxx v/xxxx xxxxxx hvor mit skal hedde xxxxxxxx xxxx ApS.

Er der nogen der ved om man kan stifte et selskab hvor det er muligt at bruge et privat firmas navn?

Såfremt det kan undersøges et sted (database e.l) vil i skrive hvor det er evt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05

Det er der ingen problemer i ift. CVR-registret. Men du kan jo så tænke over om du ønsker at dele firmanavn med en anden.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:23

Hej

Det er nok ikke nogen god ide, uanset sleskabsform, da du nok kan løbe ind i problemer med krav om at du skifter navn..  Hvis det var så nemt, ville jeg jo bare kalde mit firma "Amino ved Søren ....." og lade det være personligt ejet, men den går nok ikke Big Smile

tror at enten kommer SKAT, kreditorer fra det andet selskab, CVR og Erhvervsogselskabstyrelsen med en Løftet pegefinger og hvis du er rigtig heldig kommer det andet selskab efter dig med krav om erstatning.....

Så du kommer nok til at finde på noget andet, og mon dog ikke det lykkes...

Hilsen Søren

Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:35

Mit selskab kommer til at ligge i Nordjylland, det andet selskab, som er personligt ejer ligger på Nordsjælland, så vi kommer i hvert fald ikke i klinch på den måde, derfor ville jeg ikke have noget imod at kalde mit firma det samme som hans, da det kun kommer til at dække lokalt.

Hvis der var en database, hvori jeg kunne søge om der var taget patent på navnet, kunne jeg jo se om ham den anden har gjort det, har han ikke kan jeg jo bare tage patent på det og så er jeg jo ligesom sikret.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 17:14
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)